Elektrický Fiat 500 sa vyrába v talianskom Turíne, kde pred 65 rokmi vznikol jeho prvý model. Druhá generácia bola oživená v roku 2007 a vniesla do mestského auta štýl a šarm, ktorý si získal celosvetovú popularitu. Tretia generácia ponúka viac konektivity a asistenčných technológií pre pohodlie vodiča.
V kabíne sa nachádza veľa odkazov na prvú generáciu. Príkladom je napríklad široká prístrojová doska a modulárne uloženie medzi dvoma prednými sedadlami, kde bola pôvodne umiestnená radiaca páka. Horizontálny, dotykový, 10,25-palcový displej s vysokým rozlíšením perfektne zapadne do palubnej dosky auta.
Pod ním sa nachádza súprava ovládacích prvkov na ovládanie a odkladacia priehradka. Nižšie sa nachádza úhľadný rad praktických tlačidiel označených ako P (parkovanie), R (spiatočka), N (neutrál) a D (jazda). Tenký, dvojramenný volant potiahnutý ekokožou tiež obsahuje množstvo ovládacích prvkov na oboch stranách.
Čo sa týka veľkosti, tretia generácia novej 500vky je o 6 cm širšia a o 6 cm dlhšia ako jej predchodca. Rázvor sa predĺžil o 2 cm , kolesá sú väčšie a ďalej od seba. Výsledkom je, že v elektrickej Fiat 500vke je pre cestujúcich viac miesta na nohy a ramená. V plochej podlahe sú umiestnené lítiové batérie, ktoré neznižujú kapacitu batožinového priestoru, tá zostáva nezmenená.
185-litrový kufor tohto vkusného mestského auta má dostatok miesta aj na týždenný nákup. Úložný priestor pod podlahou zas ponúka dostatočné miesto pre uloženie nabíjacích káblov. Pohodlné sedačky sú čiastočne vyrobené z priadze Seaqual, ktorej tkaním vzniká materiál získaný z recyklovaného plastu, ktorého 10% pochádza z mora a 90% z pevniny.
Prečítajte si našu recenziu: Fiat 500e La Prima 🔋
Medzi ďalšie funkcie v tejto špičkovej ikone patrí pevné, panoramatické strešné okno, ktoré kabínu zaplavuje prirodzeným svetlom. Bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, dva USB porty, parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera sú súčasťou výbavy. Zvláštnou a pozoruhodnou funkciou sú elektrické spínače odomykania dverí na oboch stranách, namiesto tradičných páčok na otváranie dverí. Poistené sú však manuálnou núdzovou pákou umiestnenou nižšie na dvernom paneli pre prípad zlyhania systému.
Elektrický Fiat 500 je prvým vozidlom FCA, vybavené informačným a zábavným systémom UConnect 5. Kompatibilný je s Apple CarPlay aj Android Auto. Jeho pozoruhodné funkcie zahŕňajú aj:
Vo vnútri elektrickej 500vky sa nachádza balík autonómneho riadenia úrovne 2. Medzi hlavné funkcie patrí technológia monitorovania prednej kamery, na sledovanie všetkých oblastí auta: pozdĺžne aj priečne.
Inteligentný adaptívny tempomat (iACC) brzdí alebo zrýchľuje v reakcii na autá, cyklistov aj chodcov. Line assist udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu, pokiaľ je čiary na ceste dobre vidieť. Inteligentný rýchlostný asistent číta rýchlostné limity a sleduje ich dodržiavanie.
Senzor mŕtveho uhlu využíva ultrazvukové senzory na sledovanie mŕtvych uhlov a včasné varovanie pred prekážkami pomocou trojuholníkového výstražného svetla na spätnom zrkadle. Asistent pozornosti zobrazuje na displeji varovania a odporúča zastavenie a vykonanie prestávky pri únave. 360-stupňové senzory poskytujú pohľad ako z dronu, a umožňuje vyhnúť sa akýmkoľvek prekážkam pri parkovaní alebo vykonávaní zložitých manévrov.
Prečítajte si aj: Deň s elektromobilom – ako vyzerá deň s elektrickým Fiat 500?
500vka má k dispozícii až tri jazdné režimy: Normal, Range a Sherpa, ktoré možno zvoliť podľa vášho štýlu jazdy alebo aktuálnych požiadaviek.
Keď toto všetko vezmeme do úvahy, tak tento trendový čisto elektrický Fiat 500 má nepopierateľne dobre premyslený a čistejší interiér s ostrými, harmonickými líniami a menším počtom tlačidiel. V meste sa vyznačuje svižnosťou a zrýchli z nuly na 50 km/h za tri sekundy. Jeho retro šarm, zvnútra aj zvonku, robí naozaj radosť z jazdy.