Začiatky

Viete čo sa stane, keď dajú hlavy dokopy 3 Nemci a 3 Slováci? Nám vzniklo úspešné automobilové podnikanie. V roku 1991 sme začali s dovozom a predajom jazdených áut. Ešte pred dovozom prvého auta sme spravili prieskum. Boli sme presvedčení, že ak naplníme potreby zákazníkov, čaká nás dlhodobo úspešný a udržateľný biznis.

Založenie spoločnosti Auto-Impex v roku 1991

historia Auto-Impex, podpis zmluvy s Nissan
prva predajna aut, Auto-Impex, Nissan

Stavba predajne na Trnavskom mýte

Predajna Auto-Impex, Trnavske myto
Showroom na Trnavskom myte

„História ukazuje, že už vtedy sme mysleli nadčasovo a založili sme globálnu firmu. Keď sme sa rozhodli dovážať nové autá, chceli sme začať značkou, ktorá má dobré meno vzhľadom na svoju kvalitu, ponúka široký sortiment zaujímavých modelov za rozumné ceny a poskytuje aj dobrú záruku. Zhodli sme sa, že by to mala byť japonská značka, ktorá ponúka aj off-roady. Tak priviezol AUTO‒IMPEX na Slovensko značku Nissan,“ s úsmevom spomína na začiatky jeden zo zakladateľov firmy a dnešný majiteľ Július Hron. 

Kúpa areálu vo Vlčom Hrdle

Automobilovy importer Auto-Impex v roku 1991

Prvá budova Auto-Impexu

Historia a vznik Auto-Impex, povodna budova
Historia Auto-Impexu, zaciatky vo Vlcom Hrdle

Rozšírili sme ponuku značiek automobilov

Po rozbehnutí firmy mal AUTO‒IMPEX ambíciu rozšíriť predaj aj na firemnú klientelu. Prví veľkoodberatelia potrebovali do vozidlového parku nielen osobné a terénne autá, ale chceli pod jednou strechou kúpiť aj úžitkové a nákladné vozidlá. Pokiaľ ide o nákladné vozidlá, prednosť dostala značka Iveco, ktorá dlhodobo ponúka najširší sortiment a najlepší pomer kvality a ceny. AUTO‒IMPEX sa tak zaradil medzi významných dodávateľov pre fleetový predaj na Slovensku. Na niekoľko rokov ozdobila jeho sortiment aj značka Alfa Romeo. Pribudli autobusy značky Irisbus a firma sa stala exkluzívnym predajcom požiarnej techniky značky Iveco Magirus. Vzhľadom na široký sortiment malých úžitkových vozidiel zvíťazila značka Fiat, ktorá stelesňovala taliansky temperament kombinovaný s rozvážnym nakladaním s financiami. 

„Náš sortiment sa razom rozšíril aj o autá z nižších tried, ktoré historicky patrili na Slovensku medzi obľúbené. A tak sme sa o odbyt neobávali,“ konštatoval Július Hron v jednom z rozhovorov. 

Prvá kancelária pre značku IVECO

Historia znacky Auto-Impex, kancelaria v Istropolise
Iveco kancelaria, Istropolis, Auto-Impex

AUTO-IMPEX zlepšuje doplnkové služby a servis

Už v čase keď bol populárny iba dovoz áut, pretože neexistovali prirážky za dovoz a príjmy boli vysoké, začali sme myslieť na budovanie servisných služieb, ktoré dnes významne pomáhajú rastu firmy. Motívom bola predstava, že byť čo najbližšie k zákazníkovi bude vždy výhoda. Dnes AUTO‒IMPEX ponúka služby v 4 mestách: 

  1. v Bratislave vo Vlčom hrdle – tu sa špecializuje na predaj a servis nákladných áut, výrobu vlastných nadstavieb, karosáreň a lakovňu,
  2. v Bratislave na Rožňavskej ulici – kde nájdete predaj a servis osobných áut, 
  3. v Trnave, kde poskytuje služby Autocentrum AUTO‒IMPEX, jeden z najväčších a najmodernejších predajno – autoservisných areálov na Slovensku. Autocentrum Trnava sa špecializuje na servis vozidiel s alternatívnymi pohonmi, najdlhší lakovnícky box, unikátnu rovnaciu stolicu POWER CAGE a vlastné nabíjacie stanice na elektromobily a vlastnú plničku CNG,
  4. V Spišskej Novej Vsi.

Záväzky patria k službám

Hoci AUTO‒IMPEX patril skôr medzi firmy, ktoré začínali skromnejšie, nikdy mu nechýbala odvaha prekročiť prah „neznámeho“, keď sa ukázalo, že ide o potreby klienta. Dnes zákazníci potrebujú k spokojnosti omnoho viac. Táto potreba sa stala podnetom pre vznik viacerých jedinečných služieb, ktoré AUTO‒IMPEX v súčasnosti ponúka.

Filozofiou firmy je, že predajom auta sa vzťah k zákazníkovi nekončí, ale iba začína. Zároveň, ak chce byť firma úspešná, musí rýchlo reagovať na súčasné rastúce očakávania zákazníkov. Každé predané auto prináša so sebou aj záväzok, že sa oň predajca bude starať počas celej doby jeho prevádzky. Vyvinuli sme unikátny systém starostlivosti o zákazníka, ktorý sprevádza každé predané auto. Tradičné služby sme obohatili: 

  • školeniami pre vodičov, predovšetkým nákladných vozidiel, autobusov a požiarnej techniky. Ich cieľom je odstrániť nesprávne návyky pri riadení motorového vozidla, čo so sebou automaticky prináša vyššiu bezpečnosť a optimalizáciu spotreby,
  • možnosťou optimalizácie efektivity prevádzky flotily vozidiel pre správcov vozidlového parku. 

 „Pred krízou k nám prichádzali ľudia, ktorí boli rozhodnutí kúpiť si nejaké auto. Dnes prídu a často sa nevedia rozhodnúť. A my im musíme aktívne pomôcť, odhaliť ich potreby. Táto zmena musela zaktivizovať celý náš manažment. Bez váhania som sa rozhodol, že popri svojej práci konateľa firmy budem na čas pracovať ako predajca. Na jednej strane mi to umožnilo lepšie spoznať zmeny trhu, na druhej strane nájsť správnu motiváciu pre našich zamestnancov. Podľa pôvodného zámeru som chcel v predajni pracovať 3 mesiace, nakoniec som tam zostal jeden a pol roka! Prinieslo to však svoje ovocie. Vlani sme zvýšili predaj nových i jazdených vozidiel (ktoré vykupujeme ako protihodnotu pri kúpe nového) asi na 1800 kusov (osobné, nákladné, autobusy). Kríza si vyžiadala aj reštrukturalizácie firmy: Pred ňou sme mali 60 percent výkonných a 40 percent nevýkonných pracovníkov, dnes sa pomer výrazne zvýšil v prospech výkonných pracovníkov (80:20). Produktivita práce sa stala omnoho významnejším kritériom ako pred krízou,“ komentuje aktuálnu situáciu Július Hron.