Novinky , Recenzie

Fiat 500e La Prima 🔋 najštýlovejší z mestských elektromobilov [užívateľský test]

Fiat 500e La Prima 🔋 najštýlovejší z mestských elektromobilov [užívateľský test]
Talianská automobilka Fiat vstupuje svojim legendárnym modelom 500 do sveta elektromobility. Robí tak na vysokej úrovni a vo veľkom štýle

Automobilka Fiat vstupuje do sveta elektromobility vo veľkom štýle. Ako lepšie odštartovať novú éru automobilizmu keď nie legendárnym modelom Fiat 500 s prívlastkom „e“.

Výroba tretej generácie sa opäť vráti do fabriky Miratori v Turine, kde sa produkcia modelu Fiat 500 začala pred 63 rokmi. Novinka má byť udržateľnejšia, stále online a autonómnejšia než predchodca. Aký je Fiat 500e La Prima v skutočnosti?

Fiat 500e

Dizajn Fiat 500e

Na dizajne elektrickej 500-vky sa podieľalo aj legendárne návrhárske trio Armani, Bvlgari a Kartell a dali vznik trom unikátnym prevedeniam. My sa však zameriame na uvádzaciu verziu La Prima, ktorú sme pre vás podrobili skúške denného používania.

Verzia Fiat 500e La Prima prichádza v troch farebných prevedeniach reprezentujúcich prírodné živly. My sme sa zamerali na najzaujímavejší variant Ocean green reprezentujúci more.

Exteriér nového Fiat 500e predstavuje budúcnosť mobility v talianskom štýle spojenú s uhladeným vzhľadom a tradičnými prvkami modelu 500, ako sú napríklad typické kruhové svetlomety v prednej časti.

Na novej 500e sú delené a disponujú technológiou Full LED s vynikajúcou svietivosťou. Nechýba ani modernizované logo v prednej maske, ktorá je takisto dizajnovo odlišná a prispôsobená aerodynamike elektrického Fiat 500e.

Nový Fiat 500e oproti predchodcovi narástlol vo všetkých smeroch, širšié a dlhšií je o 6 cm pričom rázvor kolies sa zväčšil o 2 cm. Fiat 500e pribral i na hmotnosti vďaka 42 kWh batérii uloženej v podlahe váži 1 365 kg.

Úplne nový interiér

Vnútro modelu Fiat 500e La Prima prešlo značnou modernizáciou. Začnime postupne od miesta vodiča. Fiat 500e budete ovládať za pomoci nového, skvelo tvarovaného volantu s dvoma ramenami a logickým usporiadaním ovládacích prvkov multimédií či tempomatu. Informácie potrebné pre bezpečnú jazdu sa zobrazujú na 7-palcovom plne digitálnom prístrojovom štíte s možnosťou výberu z množstva grafických zobrazení.

Stred palubnej dosky vypĺňa skvelý 10,25-palcový displej infotainmentu novej generácie Uconnect. Ten podporuje bezdrôtove zrkadlenie mobilného zariadenia, navigáciu či prehľad elektrických informácii. Hneď pod ním sa nachádza praktická „polička“ pre vaše mobilné zariadenie s podporou indukčného nabíjania a s milým detailom siluety mesta Turín na pogumovaní tohto priestoru.

Páku manuálnej prevodovky nahradili mechanické tlačidla pre ovládanie chodu nového Fiat 500e, pričom vznikol otvorený priestor medzi vodičom a spolujazdcom slúžiaci na prípadné vyklopenie držiaka nápojov. 500-vka vôbec po prvý raz ponúka pasažierom posúvnu lakťovú opierku s dodatočným odkladacím priestorom.

Celkové vyhotovenie interiéru pôsobí veľmi honosne a priestranne vďaka dvojfarebnému vyhotoveniu ECO koževeľkej presklenej strechy. Vďaka väčším rozmerom je vnútro Fiat 500e skutočne o čosi väčší. Aj keď je 500-vka primárne dvojmiestne auto, nie je problém odviezť i vyšších pasažierov v druhom rade sedadiel. Ak by ste chceli cestovať vo štvorici, odporúčame vyhradiť zadné sedadlá pre menších pasažierov či deti.

Agregát Fiatu 500e

Ako sme už spomínali talianska automobilka Fiat s modelom 500e vstupuje do elektrickej éry automobilového priemyslu. Pod kapotou novinky 500e je osadený veľmi svižný 118-koňový elektromotor s krútiacim momentom až 220 Nm. Ten čerpá energiu zo 42 kWh batérie, ktorej využiteľná kapacita je 37,3 kWh.

Fiat 500e môžete nabíjať na rýchlo-nabíjacej stanici, pričom maximálny prijateľný výkon je až 85 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % vám pri danom výkone zaberie približne 25 minút a na 50 kW nabíjačke strávite približne polhodinku.

Výrobcom udávaná spotreba 11,6 kWh na 100 km čo predstavuje dojazd až 320 km. V našom teste sme sa zamerali na spotrebu energie v meste, táto hodnota sa zastavila na 11,5 kWh/100 km s dojazdom skvelých 324 km. Diaľničné tempo zvláda Fiat 500e a jeho posádka v plnom komforte a bez najmenšieho zaváhania. Na trase Bratislava-Nitra sme namerali spotrebu 14,5 kWh na 100 km čo predstavuje skvelý diaľničný dojazd 257 km.

Výsledná hodnota za 650 testovacích kilometrov predstavuje 12,2 kWh na 100 km. Pod touto hodnotou si predstavte 305 kilometrov maximálneho štýlu a úsmevu na perách.

Jazda na Fiat 500e

Spracovanie podvozku je aj napriek malým rozmerom a 17-palcovým diskom kolies na veľmi vysokej úrovni. Fiat 500e nepôsobí neprirodzene vláčne, no nie je ani zbytočne tvrdý. Vďaka presnému a komfortnému riadeniu v spojení s malými rozmermi a krátkym rázvorom bude manévrovanie v meste vaša obľúbená činnosť.

Po dynamickej stránke je Fiat 500e naladený výborne aj vďaka dostupnosti plného výkonu už od stlačenia akcelerátora. Predchádzanie vozidiel bude teda svižné a hlavne bezpečné. S Fiat 500e dokážete jazdiť v dvoch stupňoch rekuperácie a v troch jazdných režimoch.

Jazdný režim RANGE čiastočne obmedzí výkon a poskytuje ideálnu silu rekuperácie pre jazdu na okresných cestách či diaľnici. Režim SHERPA predstavuje „ECO“ režim modelu Fiat 500e, kedy máte značne obmedzený výkon a najvyšší stupeň rekuperácie. V tomto režime systém dokonca automaticky vypína klimatizáciu či vyhrievanie sedadiel a upozorňuje šoféra pri prekročení rýchlosti 80 km/h. Posledný režim SHERPA je ideálom pre krízové situácie.

Bezpečnosť a cena modelu Fiat 500e

I keď je model 500e najmenším modelom značky, z pohľadu bezpečnosti je na veľmi vysokej úrovni. Čoho dôkazom je inteligentný adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla a autonómne brzdenie, ktoré predstavujú základ bezpečnej jazdy.

Fiat 500e je vôbec prvým mestským vozidlom osadeným autonómiou 2. stupňa, kedy vás vozidlo jemne koriguje v jazdnom pruhu, dodržiava bezpečný odstup či prispôsobí rýchlosť aktuálnemu dopravnému značeniu.

Dostávame sa k záveru nášho testu a ten je už tradične vyčlenený pre cenovú ponuku a technickú špecifikáciu testovaného modelu. Novinka Fiat 500e začína na sume 23 800 eur. Nami testovaný Fiat 500e La Prima môže byť váš už od 169 eur pri dobe splácania 36 mesiacov.

Technická špecifikácia

Motor / palivo elektromotor
Nabíjanie 0-80 % (50 kW) 32 minút
Max. prijatelný výkon nabíjania 85 kW
Dojazd výrobca / test 320 km / 305 km
Výkon motora 87 kW / 118 PS
Max. krútiaci moment 220 Nm
Prevodovka Automatická
Spotreba výrobca / test (WLTP) 11,6 kWh / 12,2 kWh
Objem batožinového priestoru 185 l
Maximálna rýchlosť 150 km/h
Cena verzie od 23 800 eur

Skladové vozidlá - Fiat

500 BEV Hatchback LA PRIMA 42kWh 118hp
Elektrika
0 km
Automatická
2022
s DPH
37 720 €
bez DPH
31 434 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
500X (RED) 1.5 MHEV 130hp DDCT
0 km
Automatická
2022
s DPH
29 080 €
bez DPH
24 234 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
500 Dolcevita 1.0 70 hp BSG 6-g manual
0 km
Manuálna
2021
s DPH
18 950 €
bez DPH
15 792 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Tipo Sedan 1.0 FIREFLY 100k LIFE
Benzín
0 km
Manuálna
2021
s DPH
19 070 €
bez DPH
15 892 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Limitovaná edícia Fiat 500 LOUNGE 1.0 70k Hybrid BSG 1 of 1
Benzín, Hybrid
100 km
Manuálna
2021
s DPH
19 990 €
bez DPH
16 659 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Tipo Sedan 1.0 FIREFLY 100k TIPO
Benzín
0 km
Manuálna
2021
s DPH
16 270 €
bez DPH
13 559 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Náš blog

Novinky, recenzie a akcie

Infolinka
0800 700 500

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.