Nový Nissan X-Trail zaujal dvoma verziami: tradičným 1,5-litrovým benzínovým motorom a elektrifikovanou verziou toho istého motora – pohonom e-Power.
Automobilový magazín TA3 uskutočnil porovnávací test týchto dvoch verzií, aby zistili, či je trojvalec lepší, ak roztáča kolesá alebo iba generuje elektrickú energiu.
Z hľadiska výkonu je verzia e-Power modelu Nissan X-Trail jasným víťazom. Jeho elektromotor poskytuje okamžitý krútiaci moment, vďaka čomu je vozidlo pohotovejšie a rýchlejšie pri rozjazde ako tradičný benzínový motor. Okrem toho hybridný systém verzie e-Power umožňuje plynulejšie zrýchľovanie.
Z hľadiska účinnosti je verzia e-Power tiež lepšou voľbou. Hybridný systém zabezpečuje lepšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2, vďaka čomu je táto možnosť šetrnejšia k životnému prostrediu. Okrem toho je verzia e-Power vďaka elektromotoru tichšia a plynulejšia pri jazde.
Prečítajte si aj: Nissan Qashai e-Power vs. Toyota Corolla Cross Hybrid
Niektoré výhody však má aj tradičná verzia modelu X-Trail s benzínovým motorom. Má nižšiu obstarávaciu cenu a je lepšou voľbou pre vodičov, ktorí zvyčajne nejazdia na dlhé vzdialenosti. Benzínová verzia tiež poskytuje známejší zážitok z jazdy pre vodičov, ktorí uprednostňujú konvenčný pohonný agregát.
Celkovo je verzia e-Power modelu X-Trail lepšou voľbou pre vodičov, ktorí uprednostňujú účinnosť, výkon a najnovšie technológie. Verzia s tradičným benzínovým motorom, kedy 1,5 litrový trojvalec priamo roztáča kolesá novinky, môže byť lepšou voľbou pre tých, ktorí uprednostňujú nižšiu obstarávaciu cenu a tradičnejší zážitok z jazdy.