Možno ste si všimli, že aj automobilka Nissan sa naplno pustila do elektrifikácie svojho portfólia. Robí to však inak a zároveň veľmi dobre. Svoje aktuálne portfólio osádza novým pohonom e-POWER. Ako to celé funguje? Prečo by som mal zvoliť tento pohon? Musím to nabíjať? Všetko podstatné sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Technológia e-POWER sa zdá byť veľmi mladá, no opak je pravdou. Automobilka Nissan tento druh pohonu vozidiel využil už v roku 2017 na domácom trhu s modelom Nissan Note. Ten sa neočakávane stal nesmierne populárny a v roku 2018 sa stal voľbou číslo jedna v prípade pohonu modelu Nissan Note.
Princíp nového pohonu e-POWER sa môže zdať veľmi komplikovaný, no opak je pravdou. Základom je, že vozidlá s týmto pohonom nijakým spôsobom nenabíjate, iba tankujete palivo, ako ste boli doteraz zvyknutí.
Základom sústavy je 1,5-litrový spaľovací motor s vysokou efektivitou. Ten spaľovaním benzínu vyrába elektrickú energiu, ktorá je následne uskladnená v batérii. Vozidlo sa dostane do pohybu vďaka elektromotoru, ktorý zabezpečuje efektívnu a pohodlnú jazdu.
https://www.youtube.com/watch?v=T5wCppCiQE8
Signifikantou výhodou pohonu e-POWER je efektivita chodu a úspora paliva. Pri každodennom jazdení oceníte tichý štart a jazdu, a rekuperáciu elektrickej energie počas plachtenia. Napokon nespornou vlastnosťou vozidiel s pohonom e-POWER je ovládanie jedným pedálom, tzv. e-PEDAL.
Prečítajte si aj: IVECO BUS, váš partner pre udržateľnú osobnú dopravu, je na IAA 2022
Verejnosti sa do povedomia pohon e-POWER dostal s príchodom najnovšej generácie modelu Nissan Qashqai e-Power, ktorý tento druh pohonu priniesol do európskeho portfólia značky ako prvý. Stalo sa tak aj na naliehanie Európskej únie ale aj Ambície 2030 značky Nissan v súvislosti s uhlíkovou neutralitou a trvalou udržateľnosťou modelového portfólia.
Pod kapotou modelu Qashqai sa nachádza 1,5-litrový trojvalcový agregát s turbom, ktorý je základom pohonu e-POWER. Výkon modelu Qashqai sa zastavuje na hodnote 140 kW teda 188 konských síl, pričom krútiaci moment sústavy sa šplhá na hodnotu 330 Nm. V prípade modelu Nissan Qashqai bude k dispozícii iba variant s pohonom prednej nápravy, žiadna štvorkolka.
Špičková technológia pohonu e-POWER bude v ponuke aj v prípade najnovšej generácie vozidla Nissan X-Trail. Ten kombinuje efektivitu pohonu s ďalšou novou technológiou a to pohonom oboch náprav e-4ORCE.
V prípade vozidla X-Trail sú k dispozícii 2 výkonnostné varianty v závislosti od konfigurácie. Ak siahnete po pohone e-4ORCE (pohon oboch náprav), hodnoty výkonu zastanú na číslach 157 kW (213 konských síl) a 330 + 195 Nm. Hodnota 195 Nm predstavuje výkon druhého elektromotoru osadeného na zadnej náprave.
Ak siahnete po základnom variante s pohonom výlučne prednej nápravy, výkon jemne klesá na 150 kW teda 204 konských síl a 330 Nm.