GT-R je neustále na ceste za zlepšením – neustále posúva hranice v oblasti výkonu, ovládania a vylepšení. Víta vás nová generácia vozidla GT-R, jedinečného superauta pre každého, kdekoľvek a kedykoľvek.
VÝNIMOČNÉ SUPERAUTO, KTORÉ JE TAKÉ INTUITÍVNE, ŽE S NÍM MÔŽE JAZDIŤ KAŽDÝ. TAKÉ SCHOPNÉ, ŽE S NÍM MOŽNO JAZDIŤ KEDYKOĽVEK A KDEKOĽVEK.
Nissan zahodil konvencie v každej fáze vývoja modelu GT-R, počnúc jeho mimoriadne pokročilým motorom.
Víťaz mnohých prestížnych ocenení 3,8-litrový 24-ventilový motor V6 vozidla GT-R má výkon 570 k pri 6800 ot./min a krútiaci moment 637 Nm vďaka individuálnemu časovaniu zapaľovania a vyššiemu tlaku turbodúchadiel.
Na každej strane motora je namontované turbodúchadlo IHI. Kombináciou výfukového potrubia a turbodúchadla do jednej jednotky sa optimalizovalo nasávanie a prietok výfukových plynov. Presné elektronické ovládanie zaisťuje elimináciu odozvy turbodúchadla pri zvýšení otáčok a nový kryt tesnenia inšpirovaný pretekárskou technológiou minimalizuje medzeru medzi lopatkami a krytom, čo zlepšuje reakciu motora pri nízkych otáčkach.
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP)* (l/100km) | Kombinované emisie CO2 (WLTP)* (g/km) | Max. výkon (kw (k) / min-1 | Typ paliva | |
---|---|---|---|---|
3.8L Twin-turbo V6 570 | 14,0 | 316 | 419 (570) / 6800 | Benzín |
3.8L Twin-turbo V6 600 | 14,4 | 325 | 441 (600) / 6800 | Benzín |
Prémiová stredová platforma vozidla Nissan GT-R v rámci ďalšieho odstránenia konvencií umiestňuje motor ešte viac dozadu do rámu pre lepšiu manipuláciu. Vďaka tomuto unikátnemu usporiadaniu sú spojka, prevodovka a prevodová skriňa vozidla GT-R namontované v zadnej časti vozidla a vytvárajú tak prvý nezávislý systém transaxle (náprava s diferenciálom, prevodovkou a spojkou v jednej skrini) na svete pre vozidlá s pohonom všetkých kolies.
Špeciálne tlmiče Bilstein DampTronic nastaviteľné vodičom ponúkajú vysokú úroveň nastavenia v rôznych situáciách. Na rok 2017 bol systém ešte vylepšený na dosiahnutie hladšej jazdy v režime Comfort a lepšiemu pocitu pri zatáčaní v režime R.
GT-R využíva niektoré z najväčších myšlienok implementovaných v pretekárskych autách. Na dosiahnutie extrémnej pevnosti a nízkej hmotnosti boli strmene bŕzd (6-piestikové vpred a 4-piestikové vzadu) vyrobené z jedného samostatného monobloku hliníka. Vŕtané brzdové kotúče obsahujú odvetrávacie drážky v tvare diamantu a plne plávajúci rotor umožňuje vonkajším kotúčom expandovať von od náboja kolesa, čím sa redukuje možnosť skrútenia rotora.
Namiesto tradičného rozdelenia krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu poskytuje elektronicky ovládaný systém pohonu všetkých kolies až 100 % dostupného krútiaceho momentu zadným kolesám a môže odoslať až 50 % krútiaceho momentu do predných kolies. Vďaka tomu získate výnimočný pocit a odozvu z riadenia spolu so sebavedomím, ktoré dokáže ponúknuť iba vozidlo s pohonom všetkých kolies. Okrem toho, systém riadenia stability VDC (Vehicle Dynamic Control) nepretržite monitoruje riadenie a brzdenie, je schopný rozpoznať pretáčavosť alebo nedotáčavosť a kompenzuje ju znížením otáčok motora alebo pribrzdením jednotlivých kolies podľa potreby.