Novinky

Nissan GT-R ešte nekončí, nástupca by mal byť elektrický

Nissan GT-R ešte nekončí, nástupca by mal byť elektrický
Nissan možno práve uviedol na trh nový Nissan Z so zaujímavou  V-6 pod kapotou, ale predpisy a zákony ho prinútili zaradiť sa do kategórie ustupujúcich modelov.

Emisné predpisy – jeden z hlavných dôvodov, prečo Nissan Z nebude dostupný v Európe a prečo Nissan GT-R čoskoro ukončí výrobou bez zatiaľ známeho nástupcu. Na obzore je nádej na nástupcu GT-R a všetci sa budeme spoliehať na schopnosti automobilky Nissan zdokonaliť svoje polovodičové batérie.

Nissan GTR

NISSAN GT-R, ELEKTRICKÉ ŠPORTOVÉ AUTÁ SÚ STÁLE V HRE

Nissan nedávno oznámil, že uvedie na trh celkovo 23 nových elektrifikovaných vozidiel, 15 z nich budú čisté elektromobily. Spoločnosť zatiaľ uviedla na trh päť z nich a predstavila množstvo konceptov, ako je pickup Surf-Out a športové auto Max-Out.

Rovnako ako Nissan GT-R a Nissan Z, aj vozidlá ako Nissan Patrol patria medzi obľúbené. Nie vždy je ale možné sprístupniť tieto autá na všetkých trhoch, kvôli emisným predpisom. Bailly navrhol, že keď Nissan zdokonalí svoju technológiu polovodičových batérií, otvorí sa tým brána  možnosti, aby sa tieto modely vďaka elektrifikácii dostali do celého sveta. Pevné batérie sa môžu nabíjať rýchlejšie a ponúkajú väčšiu kapacitu. Dokonca zašiel tak ďaleko, že povedal, že spoločnosť hovorí o potenciálnom prevzatí elektrického Nissanu GT-R novej generácie.

Nissan GTR

Nevýhodou je, že keď sa Nissan GT-R súčasnej generácie vyradí z výroby, môže chvíľu trvať, kým sa opäť dostane na výrobnú linku. Mainstreamové modely musia byť na prvom mieste, pretože to dáva zmysel z obchodnej stránky veci, najmä z hľadiska ziskovosti. „Rád by som mal EV športové auto, ale musíme to zorganizovať. Nie sme pripravení oznámiť poradie, ale je jasne na stole.“

Zatiaľ čo Nissan môže v blízkej budúcnosti uviesť na trh niekoľko nových bežných elektrických vozidiel, autá ako GT-R EV alebo iné elektrické športové vozidlá nebudú na zozname priorít príliš vysoko.

Prečítajte si tiež: Nissan predstavil prototyp pre výrobu polovodičových batérií

HARMONOGRAM PRÍCHODU POLOVODIČOVÝCH BATÉRIÍ NISSAN

Našťastie máme predstavu o tom, kedy môžeme očakávať, že Nissan uvedie svoje nové polovodičové batérie do výroby a taktiež, kedy by mohli prísť elektromobily orientované na nadšencov. Nissan je už dosť ďaleko, pokiaľ ide o výskum, a jeho prvá pilotná továreň na polovodičové batérie by mala začať fungovať v roku 2024.

Očakávame, že samotná technológia bude pripravená na široké použitie už v roku 2026. To znamená prvú výrobu áut, ktoré dostanú polovodičové batérie Nissan. Tie by sa mali dostať na cesty do roku 2028. Pôjde samozrejme o bežné vozidlá, takže elektrické športové auto by mohlo prísť pred prelomom desaťročia, ak budeme mať šťastie. A to znamená, že nástupca GT-R je v nedohľadne na minimálne 5-6 rokov.

Nissan GTR

Samozrejme, Nissan bude aj naďalej oddaný svojmu cieľu – menším a cenovo dostupnejším autám. V Európe majú pre značku význam kompaktné autá a s elektromobilmi. Spoločnosť tak bude schopná prilákať  mladšie generácie. Napríklad Micra sa presunie na platformu CMF-BEV a skončí ako kompaktný elektrický crossover. Stačí si všimnúť, že crossovery a SUV si získavajú na popularite. Nissan sa tomu veľmi rád prispôsobí, keď uvedie na trh svoju technológiu polovodičových batérií.

Skladové vozidlá - Nissan

GTR 3.8 V6 Prestige
Benzín
0 km
Automatická
2021
s DPH
108 000 €
bez DPH
90 000 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
1.3 DIG-T Mild Hybrid 140HP N-Connecta + (Glassroof + Roofrail)
0 km
Manuálna
2021
s DPH
30 540 €
bez DPH
25 450 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna+ + 2 Tones
0 km
Manuálna
2021
s DPH
37 130 €
bez DPH
30 942 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC N-Connecta (without heated seats, heated steering wheel, heated windshield) (NO 12,3″ FULL TFT)
0 km
Automatická
2021
s DPH
34 340 €
bez DPH
28 617 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
-12.66%
LEAF e+ Tekna 62 kWh + ProPILOT Park (MY21)
Elektrika
0 km
Automatická
2021
s DPH
-12.66%
41 400 €
bez DPH
34 500 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-12.66%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-12.66%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Juke 1.0 DIG-T 114 6MT N-CONNECTA + Cold pack + 19″ alloy wheels
Benzín
0 km
Manuálna
2020
s DPH
21 430 €
bez DPH
17 859 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Náš blog

Novinky, recenzie a akcie

Infolinka
0800 700 500

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.