Cesta značky k pojmu Fiat hybrid začala modelom 500 Hybrid a Fiat Panda Hybrid a pokračovala plne elektrickým modelom Fiat 500 v najnovšej generácii. Na trh prichádza nový model Fiat 500X a Fiat Tipo hybrid s novým hybridným motorom. Fiat tak ponúka pre každý model aspoň jednu verziu s nízkymi emisiami.
S novými motormi v 500X a Tipo automobilka ponúkne prívetivé technologické riešenie. Oba modely sú ďalším významným krokom na ceste značky uspokojiť rastúci dopyt po tejto technológii. Pre kontext, za uplynulý rok vzrástol dopyt po takomto type motorizácie o 30%.
Všetky verzie 500X a Tipo vybavené hybridným motorom obsahujú aj nové logo. Nápis „Hybrid“ je na dverách batožinového priestoru. Grafiku tvoria dva listy s kvapkami rosy v modrej farbe v žiarivejšom odtieni, než ten na modeloch 500 a Panda. Zmena odtieňu zrkadlí technologický vývoj motora.
Nový motor montovaný do modelov 500X Hybrid a Tipo Hybrid je nielen cenovo dostupnejší, ale i technologicky vyspelejší. „We Plug, You Play“ – tvrdenie, ktoré Fiat uviedol na Stellantis Software Day. V novinkách nachádza praktické uplatnenie v motore, ktorý je zákazníkom k dispozícii v každodennom živote bez zbytočných komplikácií.
Prečítajte si aj: História Nissan Juke a jeho dve úspešné generácie
Nový pohon vychádza zo 4-valcového motoru FireFly novej generácie, s objemom 1,5-litra, výkonom 130 konských síl a 48-voltovej siete s elektrickým akumulátorom s výkonom 15 kW. Elektromotor je osadený medzi motorom a novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Toto je prvý Fiat Hybrid, ktorý využíva elektromotor s úplným odpojením benzínového motora, čím dokáže zostať nečinný až 47 % času podľa celkového cyklu WLTP. V mestskom cykle sa tento údaj zvyšuje na 62 %. Výhody nového 48-voltového hybridného motora sú ešte väčšie ako u predchádzajúcej verzie 1,3 T4 v 500X. V novej generácii sú emisie CO2 až o 11 % nižšie podľa merania WLTP.
V neposlednom rade, elektromotor posúva pracovnú teplotu spaľovacieho motora, čím zabezpečuje, že aj v studenom vozidle môžete dosiahnuť maximálnu účinnosť agregátu. Táto funkcia urýchľuje prechod zohrievania katalyzátora s ďalšími výhodami z hľadiska spotreby paliva a emisií.
Hybridné napájanie má v oboch nových modeloch viacero praktických výhod. Zákazníkovi umožňuje štartovanie v elektrickom režime, čím je štartovanie plynulé a tiché.
Režim e-creeping je vhodný na vykonanie série krátkych pohybov vpred bez tlaku na plynový pedál, napríklad v dopravnej zápche (e-queueing). V týchto prípadoch ostáva agregát stále vypnutý. S funkciou e-parking viete v 100 % elektrickom režime vaše vozidlo pohodlne zaparkovať, Hybridné napájanie je navrhnuté tak, aby rekuperovalo energiu pri brzdení a spomaľovaní.
Naďalej pokračuje i partnerstvo so spoločnosťou (RED), pretože práve modely 500X Hybrid a Tipo Hybrid sú na trh uvádzane vo výbave (RED) Special Series, o ktorej sme písali TU.