V marci roka 2010 na ženevskom autosalóne prišla japonská automobilka Nissan s crossoverom B-segmentu, ktorý vás chytí za srdce. História Nissan Juke prináša do chladného mestského prostredia zaujímavé tvary a obrovskú dávku hravosti. Pozrite sa s nami na jeho historický vývoj.
Prvá generácia modelu Juke prichádza z veľmi netradičným dizajnom, ktorý priam šokoval svojou jedinečnosťou a inakosťou. Juke po dizajnovej stránke pritiahol nesmierne množstvo pozornosti a okamžite polarizoval spoločnosť. Dizajnovo ste ho buď milovali alebo nenávideli
Nissan Juke bol a stále je zaujímavý vypuklými svetlometmi nad predným nárazníkom v kombinácii s veľkými oválnymi hlavnými svetlami. Prvá generácia prinášala športový pocit z jazdy spoločne s nižším posedom za volantom. Interiér pôsobí, tak ako aj exteriér, veľkú dávku hravosti.
Z mechanickej ponuky bol zákazníkom k dispozícii pohon 2WD ale i pohon oboch náprav v kombinácií s manuálnou či CVT prevodovkou. Po motorickej stránke bol Juke zastrešený paletou benzínových a dieselových agregátov zo stajne Nissan i Renault. Za pohon oboch náprav bol však zodpovedný výhradne Nissan, nakoľko disponoval bohatšími skúsenosťami z danej oblasti.
V roku 2012 prišla japonská automobilka Nissan s verziou Juke Shiro. Pojem Shiro v japončine označuje bielu farbu, v ktorej sa nesie celý interiér. Verzia Shiro dostala do interiéru dekory v bielej farbe, 17-palcové disky kolies a špeciálny farebné prevedenia.
Exkluzívna verzia Shiro vychádzala z výbavového stupňa Tekna a predstavoval to najlepšie čo ste v danej dobe vedeli získať. Po motorickej stránke boli zákazníkovi k dispozícii všetky motorizácie s výkonom od 81 kW až 140 kW. Samozrejmosťou je skvelý pohon oboch náprav a CVT prevodovka na prenos výkonu.
Po istom čase, tak ako to býva v automotive zvykom, prichádza v roku 2014 medzigeneračný refresh prinášajúci kozmetické zmeny. Svetlomety DRL dostávajú charakteristický tvar „L“ a technológiu LED. Zmena nastala v stylingu predného a zadného nárazníka a v palete farieb. Nissan Juke sa stáva hravejším, než aký bol.
História Nissan Juke nám s faceliftom prvej generácie prináša i množstvo technologických inovácii. Novým štandardom sa stal bezkľúčový vstup, Bluetooth konektivitou ale i zadná parkovacia kamera.
Druhá generácia prichádza na trh v roku 2019 a jej produkcia pretrváva do súčasnosti. Najväčšou novinkou druhej generácie bolo využitie novej platformy CMF-B, ktorú Juke zdieľa s modelmi Capture a Cio V od Renault.
Nissan Juke F-16 je značne väčší vo všetkých rozmeroch a ľahší o 23 kilogramov voči predošlej generácii. Okrem iného sa zväčšil aj vnútorní priestor, priestor na zadných sedadlách je väčší o 5 cm a objem batožinového priestoru sa zvýšil o 20 % na 420 litrov.
Interiér ostáva stále hravý a štýlový. Zmena nastala v tvare palubnej dosky s v strede osadeným dotykovým displejom s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Z interiéru sa stratilo množstvo fyzických ovládačov, čo prispieva k funkčnosti a prehľadnosti ovládacích prvkoch a pribudlo audio BOSE s integrovanými reproduktormi v hlavovej opierke.. S asistenčných systémov pribudli štandardy dnešnej doby a vyspelý bezpečnostný systém ProPILOT.
Do ponuky Nissan Juke sa nevrátil pohon 4WD z prvej generácie a druhá generácia taktiež absentuje ponuku dieselových agregátov. Ponuka prevodoviek je veľmi jednoduchá, na výber je 6-stupńový manuál či 7-stuúňová automatická prevodovka.
Na prvý pohľad bežný model Nissan Juke sa v roku 2013 dočkal šokujúcej, ostrej verzie Nismo. Tá dostala množstvo stylingových vylepšení, ktoré pridávali modelu Nismo Juke na dynamike a agresivite.
Okrem kozmetických úprav, nastali zmeny aj pod prednou kapotou. Agregát verzie Nismo bol naladený na 147 kW teda 197 konských síl s krútiacim momentom až 249 Nm. Nismo disponovalo výlučne pohonom prednej nápravy s tuhým a presným riadením, 18-palcovými diskami a pokrokovým Tourque Vectoringom pre efektívnu jazdu v zákrutách.
V roku 2018 prišla ešte ostrejšia verzia Nismo Juke RS obohatená o množstvo karbónových doplnkov a sedadlá od výrobcu Recaro. Výkonnejší bol i motor 1,6 DiG-T. Pod kapotou sa skrývalo 160 kW, čiže stádo 215 koní a krútiaci moment vrástol na 285 Nm.
Ako sa vraví, to najlepšie na koniec! Ak si myslíte, že História Nissan Juke priniesla „iba“ variant Nismo, tak ste na omyle. Svetlo sveta uzrel aj Nissan Juke-R. V pláne automobilky bola limitovaná mini-séria 17-23 exemplárov, no celý projekt skončil na piatich prototypoch s masívnou hodnotou.
Pod kapotou prototypu sa nachádzal 3,8-litrový šesťvalec usporiadaný do „V“, ktorý veľmi dobre poznáme zo super-športu GT-R. Výkon variantu R sa vyšplhal až na neuveriteľných 406 kW teda 545 konských síl.
V našej ponuke skladových vozidiel síce nemáme tento našlapaný Juke-R, no nájdete v nejmnožstvo atraktívných konfigurácii najnovšej generácie modelu Nissan Juke ihneď k odberu. Preto neváhajte a navštívte jednu z našich pobočiek v Bratislave či Trnave.