Automobilka Fiat bola vždy na popredných priečkach vo všetkom čomu venovala čas a peniaze. Tentokrát, však v portfóliu automobilky chýbal model, ktorý zažíval veľký boom u konkurencie. Ako reakciu na francúzke rodinné vany, Fiat prišiel v roku 2000 s modelom Fiat Doblo a veru dobre spravil. Toto je príbeh úspechu Fiatu Doblo, z ktorého je dnes modernejší a vyspelejší model.
Prvé Doblo bolo predstavené v roku 2001. Auto preukázalo svoju užitočnosť až v roku 2006, kedy bolo ocenené ako „Medzinárodná dodávka roka“. Doblo bolo založené na platforme Fiat Strada a vyrábalo sa v Turecku, v dcérskej továrni Fiatu. Vo svojom segmente konkurovalo modelom Citroen Berlingo a Renault Kangoo.
Najdôležitejším aspektom Dobla je, že odvezie až 730 kg a má vnútorný nákladný objem až 3,2 metra kubického, no hlavne má aj širšie komerčné využitie než konkurencia. Prvá generácia bola k dispozícii s piatimi sedadlami pričom nastupovanie cestujúcich bol veľmi jednoduché, nakoĺko bolo vozidlo vybavené posuvnými dverami.
Dostupné úrovne výbavy boli S, SX a ELX. Štandardná verzia Dolba nebola vybavená klimatizáciou, elektricky ovládanými bočnými zrkadlami ani centrálnym zamykaním. Doblo ponúkalo trojicu motorov, 1,4-litrový benzín, 1,3-litrový diesel a 1,9-litrový diesel.
Od roku 2004 bol model Doblo dostupný aj so siedmimi sedadlami a v roku 2005 prišla na trh verzia Cargo s dlhším rázvorom. Rok 2005 ponúkol tri nové stupne výbav: Active, Dynamic a Family.
Počnúc rokom 2005 museli všetky vozidlá predávané v EÚ spĺňať emisné normy Euro4 a Fiat sa rozhodol v tomto roku predstaviť facelift radu Doblo.
Aj keď bolo Doblo navrhnuté ako ľahké úžitkové vozidlo, Fiat ponúkal veľmi dobré a konkurencieschopné MPV. Jedným z najdôležitejších rozdielov medzi talianskym modelom a konkurentmi bolo nezávislé zavesenie zadnej nápravy, ktoré zaisťovalo vyššiu úroveň komfortu na nerovných povrchoch.
Po veľkom dizajnovom prešlape modelu Fiat Multipla sa talianska automobilka rozhodla v tomto segmente predstaviť Fiat Doblo. Doblo bolo v ponuke v dvoch dĺžkových verziách a ponúkalo miesto až pre sedem pasažierov. Jeho vzhľad mal bližšie k úžitkovému vozidlu než k minivanu, no funkcie mal rovnaké.
Faceliftovaný variant sa vyznačoval zmenami prednej masky, kde boli väčšie svetlomety a nová maska chladiča s modrým logom Fiat. Prieduchy vzduchu a hmlové světlomety sa presunuli na spodnú časť náraznika.
Prečítajte si aj: Ako sa stal fiat Ducato lídrom segmentu?
Interiér bol vylepšený novým infotainmentom ako súčasť voliteľnej výbavy. Fiat ponechal radiacu páku v hornej časti palubnej dosky. Napriek novému vylepšenému dizajnu panelov mali použité materiály podobnú kvalitu ako na predošlej verzii.
Pod kapotu sa dostali iba motory spĺńajúce normu Euro4. Na výber bolo päť verzií agregátov, pričom nový 1,3-litrový diesel sa ukázal ako jeden z najúspornejších vo svojej triede.
Talianská automobilka predstaviuje druhú generáciu Dobla v novembri 2009. Tentokrát sa pokúsila vytvoriť príťažlivejšie rodinné vozidlo a nielen priestranné praktické úžitkové vozidlo. Vďaka platforme Fiat/GM SCSS, ktorú používajú Fiat Qubo, Alfa Romeo MiTo a Opel Corsa, sa nové Doblo môže pochváliť najväčším rázvorom kolies svojej triedy s hodnotou 2,75 m.
Doblo zároveň využíva nové zadné odpruženie, systému bi-link dostupný s rôznymi kalibráciami súčiastok v závislosti od využitia vozidla.
Faceliftovaná verzia bola predstavená v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Napriek tomu, že ide o úžitkovú dodávku, bola v továrni vyrobená aj ako MPV.
V roku 2000 sa Fiat rozhodol postaviť úžitkové vozidlo, ktoré by dokázalo pokryť väčšinu mestských potrieb pre malý obchod. Zožal obrovský úspech a v roku 2010 predstavil druhú generáciu. Doblo ponúkalo odlišné rozmery pre odlišných zákazníkov, tak aby pokrylo ich potreby.
MPV z roku 2015 je viac o zmysle ako o štýle. Fiat Doblo je veľmi praktické, ľahko ovládateľné auto s obrovským batožinovým priestorom. Dizajn však nebol z rovnice úspechu úplne odstránený .
Jeho nové, posunuté svetlomety a stúpajúca línia okien boli špecifické pre svoju triedu. Rozšírené blatníky vytvorili športovejší nádych, i keď Doblo nie je športový automobil. Doblo bolo dostupné buď s výklopnými dverami, alebo s dvomi polovičnými dverami.
Vo vnútri má Doblo MPV palubnú dosku, ktorá pripomína klasické dodávky, no s novinkami v ponuke doplnkov. Nesmie chýbať 5“ dotyková obrazovka infotainmentu. V závislosti od stupňa výbavy je k dispozícii až so siedmimi sedadlami.
Doblo MPV ponúka zaujímavé verzie benzínového, ale i naftového pohonu. Na niektorých trhoch sa do ponuky dostáva aj variant s CNG pohonom. Pre väčšinu verzií bola jedinou možnosťou manuálna prevodovka, iba 1,6-litrový agregát s výkonom 90 konských síl ponúka 5-stupňovým automatom.