Milý zákazníci a priatelia značiek Nissan a Fiat. Na náš showroom sa dostala dlho avizovaná novinka Fiat 500X v edícii (RED) s úplne novým hybridným pohonom. Vozidlo nás natoľko očarilo, že sme ho pre vás podrobili testovaniu. V tomto článku sa dozviete všetko podstatné o novinke Fiat 500X (RED).
Aj 6. séria modelu Fiat 500X sa opiera o klasický dizajn vyvýšeného Fiat 500. Na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo, no nejaké zmeny badateľné sú. Logo automobilky v prednej časti nahrádza nápis 500, po vzore elektrickej 500-vky, a v zadnej časti je to elegantný nápis 500.
500X-ka dospela aj technologicky, a preto po novom ponúka LED technológiu svetlometov so skvelou svietivosťou nie len vpredu, ale aj v zadnej časti. Navyše, dynamiku predku podčiarkujú tmavé obruby hmloviek v prednej časti.
Z profilu na nás už v prípade edície Fiat (RED) čakajú 17-palcové kolesá s červenými kontrastnými krytkami. Pokračujeme, Červené je samozrejme aj lakovanie celej karosérie vrátane spätných zrkadiel. Nesmieme zabudnúť ani na označenie (RED) na B stĺpiku vozidla. Vzhľad 6. série modelu Fiat 500X záleží na vami zvolenej výbave:
Interiér testovanej verzie 500X (RED) je veľmi špecifický, no komfortný zároveň. Sedadlá vozidla sú veľmi komfortné a dizajnové zároveň. Čierne čalúnenie dopĺňa červené prešívanie a špecifický dizajn (RED). Po usadnutí za kožený multifunkčný volant má vodič k dispozícii klasické budíky s farebným TFT palubným počítačom. Sekunduje mu 7-palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Nová 500X-ka ohúri na cestách prémiovým zvukom a retro dizajnom palubnej dosky v červenom vyhotovení. Kvitujeme aj tmavé čalúnenie stropnice, ktoré interiér udeľuje a dotvára pocit kompaktnosti a dynamiky.
Najväčšie lákadlo 6. série sa nachádza práve pod prednou kapotou. Fiat 500X viete získať s čisto benzínovým a naftovým motorom. Tretí variant tvorí práve nami testovaný hybrid.
Pozostáva z benzínového agregátu GSE T4 v objeme 1,5 litra a výkonom 130 konských síl. Sekunduje mu 15 kW e-motor so 48 voltovou sieťou a 12 voltový štarter-generátor. Znie to veľmi komplikovane, no s novou 7-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou to dáva zmysel.
Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5,6 až 6,4 litra na 100 km. Tieto hodnoty sú o 11 % nižšie než u predošlej generácie agregátu GSE T4. Nám sa v našom teste podarilo odjazdiť kombinovanú spotrebu 6,3l/100 km, čo je naozaj bravúrny údaj. Na diaľnici si Fiat 500X zobral rovných 7 litrov a v prostredí okresnej cesty a mesta to bolo skvelých 5,7 litra na 100 km.
Spotreba | |
Výrobcom udávané hodnoty | 5,6 až 6,4 l / 100 km |
---|---|
Hodnoty testu v okrese | 5,7 l / 100 km |
Hodnoty testu na diaľnici | 7 l / 100 km |
Kombinovaná hodnota testu | 6,3 l / 100 km |
Vráťme sa ale k hybridnému pohonu. Jeho obrovskou výhodou je, že ho netreba nabíjať. V praxi funguje veľmi elegantne, ba čo viac, na čisto elektrický pohon viete jazdiť do rýchlosti 50 km/h, čo oceníte najmä v meste. Hybrid dokáže fungovať vo viacerých režimoch. Ponúka tichý štart, tiché parkovanie, plachtenie a elektrickú prevádzku v kolónach.
Nová séria modelu Fiat 500X ponúka príjemnú dynamiku aj v plne obsadenom vozidle. Podvozok skvelo filtruje nerovnosti a minimalizuje náklony karosérie. Elektrifikácia a rýchle reakcie prevodovky zároveň zabezpečujú bezpečné obiehanie či napájanie na diaľnicu.
Z bezpečnostných prvkov 500X-ka prekonáva štandardy dnešnej doby. Ponúka skvelý adaptívny tempomat a asistenta jazdy v pruhoch, ktorý sme nemali potrebu vypínať a vôbec nám počas testu neprekážal. O vašu bezpečnosť v nepredvídateľných situáciách sa postará automatické núdzové brzdenie, no a parkovanie vám uľahčí skvelá parkovacia kamera.
Prečítajte si aj náš test: Fiat 500e La Prima 🔋 najštýlovejší z elektromobilov
Nový Fiat 500X v edícii (RED) predstavuje skvelý balík, nielen pre mladé rodiny. Ponúka komfort, štýl a najmä vysokú bezpečnosť posádky. Neváhajte ju preto vyskúšať na jednej z našich pobočiek na Rožňavskej ulici v Bratislave alebo na Trstínskej ceste v Trnave.
Spaľovací motor / palivo | 1,5 GSE T4 MHEV / Benzín |
---|---|
Zdvihový objem / počet valcov | 1 469 cm3 / 4 |
Výkon motora | 96 kW / 130 konských síl |
Max. krútiaci moment | 240 Nm |
Elektromotor | 15 kW |
Prevodovka | Automatická 7 st. |
Spotreba výrobca / test (WLTP) | 6,0 l / 6,3 l |
Celková dĺžka | 4269 mm |
Celková šírka | 1796 mm |
Celková výška | 1595 mm |
Objem batožinového priestoru | 350 l |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Cena verzie od | 25 650 eur |