Od roku 1969 model Fairlady Z fascinuje nadšencov športových áut po celom svete. Aj keď v priebehu rokov došlo k značnému vývoju model, neustále si zachováva svoju identitu ako tradičné japonské športové auto. Aké je tajomstvo jeho úspechu? Čím bol Nissan Z v priebehu rokov taký výnimočný? Odpovie nám Hiroshi Tamura zodpovedný vedúci portfólia Nissan Z.
Začnime z ľahka. Nissan Z, čo to je a čo pre vás znamená?
Keď poviete „myseľ, telo a duša“, ako „Z“ vytvára takéto jedinečné spojenie?
Aká je úloha Z portfólia v zostave Nissan?
Prečo si myslíte, že Z má takú silnú fanúšikovskú základňu?
Prístupujete tak aj pri navrhovaní nového Z-ka?
Aká je vaša história s Nissan Z? Existujú nejaké výnimočné spomienky alebo zážitky?
Spomenuli ste vlastníctvo Z-ka. Ktorý model?
Na čo sa najviac tešíte, ak sa zahľadíte na budúce autá Nissan Z?
„Z-ness“ je pre mňa duch Nissanu. Je to spôsob, akým sa auto spája s vodičom – s jeho mysľou, telom a dušou – a poskytuje maximálny pôžitok z jazdy. Je to miesto, kde sa stretáva vodič so strojom, výsledkom čoho je autentická „jednota“ alebo „spojenie“ medzi vodičom a autom. „Z“ vyjadruje nápadný postoj, ktorý vás najskôr priťahuje a potom zvádza k tomu, aby ste chceli trvalý vzťah, skutočne jedinečné pre „Z“.
Mnohé autá majú dobrý výkon, ale model Nissan Z uľahčuje vychutnávanie si tohto výkonu, pretože vytvára emocionálny vzťah s vodičom. Ako perfektný tanečný partner, „Z“ reaguje na vodičové impulzy ako nevyslovené spojenie, ktoré preciťujete veľmi hlboko.
Nissan Z je tiež o užívaní si a oslave života vlastným spôsobom, či už ste typ, ktorý uprednostňuje sólo jazdu na náročnej ceste alebo ste súčasťou globálnej komunity nadšencov portfólia Z, „zenthusiastov“.
Ako som spomínal, Z je duchom Nissanu a je obzvlášť dôležité teraz, keď Nissan prechádza transformáciou Nissan NEXT. Model Z vnáša vzrušenie do každého produktu v zostave, čo zase vzrušuje nás všetkých, ktorí sme spojení so spoločnosťou Nissan, vrátane zákazníkov, zamestnancov a fanúšikov.
Je to auto, ktoré ľudia poznajú a pamätajú si ho. Nissan Z ponúka základnú rovnováhu výkonu a dizajnu, kedy okamžite rozpoznáte, že sedíte v Nissane. Z-ko je v cenovom dosahu mnohých potenciálnych kupcov, čo je veľmi dôležité. Je to auto snov, ktoré si môžu užiť mnohí.
Model Z poháňa našu vášeň inovovať a spochybňovať normy v priebehu generácií. „Vášeň, inovácia, výzva:“ Tieto tri slová definujú Z a zostávajú životne dôležité pre DNA spoločnosti, vďaka čomu má Z silný vplyv na kultúru a osobnosť Nissanu.
Nissan Z je nadčasový vďaka svojmu štýlu a dostupnosti. Milióny ľudí zdieľajú s autom zvláštne spojenie. Opýtajte sa svojich priateľov alebo rodiny na Z-ko a dostanete úsmevy a veľmi pozitívne odpovede. To je to, čo udržuje ducha Z nažive a ten sa len posilňuje.
Mojou úlohou ako hlavného produktového špecialistu je byť hlasom zákazníka. Predstavenie nového Z-ka je náročná práca pre celý tím, pretože toľko ľudí miluje tento model z rôznych dôvodov. Môže to byť jeho vzhľad, výkon a či pozitívne spomienky, ktoré ľudia majú na minulé generácie Nissanu Z. Berieme do úvahy zákazníkové želania a ich úsmev a radosť staviame na prvé miesto. Ale pomáha mi, že autá Z milujem od samého začiatku a v priebehu rokov som ich vlastnil.
Viem, čo pre mňa Z-ko znamená, takže viem, čo znamená pre zákazníka. Mojím zámerom pre model Z bolo vždy poskytnúť rovnováhu medzi štýlom, výkonom a technológiou, ku ktorým má zákazník jednoduchý prístup. Z sa musí pohybovať správne, vyzerať správne a byť niečím, čo zákazníkovi vyčarí úsmev na tvári.
Odmalička som bol Nissan petrolhead. V mladosti som bol fanúšikom dvoch hlavných modelov GT-R a Z. Vtedy som chcel byť súčasťou budúcnosti Nissanu a jeho športových áut.
Prečítajte si aj: Nissan GT-R 50th anniversary – oslavný, vzrušujúci a jedinečný
Pamätám si výkon GT-R a pamätám si krásny vzhľad Fairlady Z; tieto autá mi zmenili život. Mám toľko šťastných spomienok na jazdu na autách Nissan Z a Nissan GT-R. Pri pomyslení, že som teraz zodpovedný za ich vytváranie, som bez slov. Raz o tom budem musieť napísať knihu!
Prvým bol 240ZG „G-nose“, ktorý som si kúpil z druhej ruky a, samozrejme, okamžite začal ladiť v snahe o jeho „maximálny výkon“, čo robím dodnes. Miloval som vzhľad 240ZG, ktorý mi pripadal ako Shinkansen.
Mal veľmi elegantnú aerodynamickú karosériu s tvarom, ktorý rezal vzduch. Prekvapilo ma, že japonská automobilka dokázala vytvoriť takýto dizajn, niečo s nízkym a širokým postojom, dlhým nosom, krátkym zadkom a agresívnymi priskrutkovanými blatníkmi.
Ďalšie Z v mojej garáži bola Z31 s turbom, ktorú som tiež vyladil. Tuningová scéna bola vtedy veľká a mnohé náhradné diely boli cenovo dostupné. Naučil som sa, ako vyladiť svoje autá množstvom pokusov a omylov, naučil som sa venovať pozornosť detailom, ako je chladiaci systém, brzdový systém a oveľa viac. Niektoré lekcie som sa naučil tvrdo, ale nakoniec sa ukázalo, že je to stálo zato.
Chcem, aby ľudia šoférovali ďalšie Z-ká a mali pocit, že objavili nového tanečného partnera. Chcem, aby sa zákazníci usmievali a užívali si auto a zároveň pokračovali v šírení sna o Nissan Z. Ďalšie Z bude auto, ktoré udrží športového ducha Nissanu nažive a dúfam, že pomôže vytvoriť nové, šťastné spomienky pre rodinu Nissan, milovníkov áut a Zenthusiastov na celom svete!