Postrach množstva hyperšportov sa blíži k svojim 15. narodeninám a tak je výmena Nissanu GT-R R35 naozaj dlhý čas pozadu.
Ako to teda bude? Už vieme, že sa ešte nestane plne elektrickým a mnohé klebety naznačujú, že bude len hybridizovaný, aby pomohol splniť emisné a výkonnostné ciele. Japonská publikácia Best Car, ktorá pôvodne hlásala zvesť o hybridnom pohonnom ústrojenstve, však teraz hovorí, že Nissan GT-R R36 bude poháňaný výlučne spaľovacím motorom.
Nissan už v roku 2018 potvrdil, že začal pracovať na dizajne R36. Vtedy povedal, že chce, aby bolo nové GT-R „najrýchlejším superšportovým autom na svete“. Keďže elektrifikácia robí konkurenciu tvrdšou ako kedykoľvek predtým, zdá sa, že pre Nissan je to obrovská výzva, ktorú musí prekonať.
Koncom minulého roka povedal generálny riaditeľ Nissanu, Makoto Uchida nasledovné: „Pozeráme sa na to, ako ho môžeme urobiť elektrifikovane… Nissan GT-R je profesionálny stroj a do budúcnosti ho musíme vyriešiť.“
Prečítajte si tiež: Nissan GT-R vd. Tesla – kto z koho?
Všetky tieto faktory naznačujú, že R36 GT-R bude v podstate masívne prepracovanou verziou existujúceho R35. Úpravy sa budú niejsť v rovnakom duchu ako pri Nissane Z. Ten je silne založený na staršom 370Z a dokonca zdieľa jeho kód podvozku.
Generálna oprava R35 bez zásadnej zmeny jeho DNA by mohla Nissanu krátkodobo ušetriť nejaké peniaze. Avšak prechod na elektrifikáciu je nevyhnutný. Je možné, že Nissan uvedie R36 ako svoje finálne GT-R s výlučne spaľovacím motorom. Podarilo by sa mu tak priniesť viac financií, pred odhalením hybridného alebo elektrického nástupcu s úplne novou platformou.
To by sa mohlo ukázať ako problematické, pretože iné automobilky majú náskok v oblasti elektrifikovaných športových áut. V každom prípade si budeme musieť počkať na ďalšie novinky priamo od Nissanu. Nakoľko táto nová fáma naznačuje, že R36 môže prísť až na jar alebo v lete 2023.
A my sa naň nemôžeme nič iné, ako tešiť.