Rozhodli sme sa pre vás zistiť, aký je Nissan X-Trail ePower najnovšej generácie, v porovnaní s jeho predchodcom. Našim hlavným bodom záujmu je spotreba paliva na 100 km.
V roku 2017 prichádza populárna generácia Nissan X-Trail T32 kozmetickým faceliftom a presne túto verziu si dnes porovnáme s najnovšou generáciou Nissan X-trail ePower T33.
Ak sa zameriame na dizajn, ten preberá novú filozofiu, ktorá do portfólia Nissan prišla s novým Nissan Qashqai. V prednej časti máme matrix LED svetlomety, zväčšenú masku a prísnejšie línie v porovnaní s generáciou T32.
Z profilu je nová generácia o 15 mm vyššia a o 10 mm kratšia, pričom rázvor náprav ostáva nezmenený. Nový Nissan X-Trail ponúka zákazníkom 20“ disky kolies, jedinečný tvar zadnej časti s LED koncovými svetlometmi a objemom kufra až 560 L. Ako je na tom interiér?
Aj predošlá generácia pôsobila veľmi honosne, priestranne a kvalita spracovania bola na vysokej úrovni. Nový X-Trail ostáva pravým japoncom, avšak všetky kvality svojho predchodcu posúva na vyšší level. Po usadnutí za volant mám pocit, že sedím v o triedu vyššom aute, ktoré je doma na každom trhu, či už je to Európa alebo USA.
V porovnaní s predchodcom T33 dostáva trojicu displejov. Jeden z najväčších head-up displejov triedy udrží vašu pozornosť v premávke a prepracovaný virtuálny cockpit sa postará o kompletný prehľad o vašej jazde. Nesmie chýbať 10,25“ displej infotainmentu s podporou bezdrôtového Apple CarPlay a Android Auto.
Najväčšia zmena sa ukrýva pod kapotou. Tieto dve SUV-ečka sú totižto diametrálne odlišné. Začnime predošlou generáciou, ktorú poháňa 1,3 litrový motor s výkonom 160 konských síl. Jednotka je spárovaná so 7 stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá všetok výkon prenáša výlučne na prednú nápravu.
Prečítajte si aj: Recenzia: Nissan X-Trail – je skutočne tak dobrý?
Naopak, v najnovšej generácii na nás čaká inovatívny pohon e-Power s výkonom 213 konských síl a 525 Nm krútiaceho momentu. Nesmie chýbať pohon oboch náprav e-4orce. Vašou úlohou bolo, uhádnuť, ktorý z týchto fešákov je úspornejší. Ideme merať spotrebu. Jazdiť budeme v štandardnom režime Komfort tak, ako by ste jazdili každý deň. Tak poďme nato.
Aktuálne sa nachádzame v cieli na našej pobočke v Trnave a máme za sebou 100 kilometrový okruh, ktorý pozostával z jazdy v meste, jazdy na diaľnici, ale aj na okresných cestách.
Poďme teda k samotným spotrebám. Nissan X-Trail predošlej generácie zajazdil v kombinovanom režime spotrebu XY litrov na 100 km. V prípade najnovšej generácie a pohonu e-Power to bolo skvelých XY litrov na 100 km. Rozdiel v spotrebách teda činí XY litrov v prospech pohonu e-POWER.