Nissan prichádza s ponukou hybridného pohonu pre modelový rad Juke. Nissan Juke Hybrid poskytuje nárast výkonu o 20 % a celkové zníženie spotreby o 40 % v mestskej prevádzke. V nasledujúcich riadkoch sme sa vám rozhodli opísať najzasadenejšie zmeny, ktoré uvidíme v novom hybridnom prevedení.
Základom pohonu nového modelu Nissan Juke Hybrid tvorí spaľovací agregát o objeme 1,6 litra. Ten zabezpečuje výkon 69 kW teda 94 konských síl a krútiaci moment 148 Nm. Do hry však prichádza i elektromotor s výkonom 36 kW čiže 49 konských síl a krútiacim momentom skvelých 205 Nm. Spotreba paliva sa v testoch ustálila na hodnote 5,2 litra na 100 km.
Pre úctyhodné hodnoty výkonu nového Nissan Juke Hybrid neboli vhodné klasické synchronizačné prevody kvôli vysokému treniu a preklzu spojky. Nissan preto prišiel s netradičným riešením tzv. „psej“ alebo zubovej spojky. Tá sa vyznačuje pevným spojením hriadeľov rotujúcich rovnakými rýchlosťami a značne nižším preklzom a trením.
Nissan Juke Hybrid ma vyhradené štyri prevodové stupne pre spaľovací motor a dva prevody slúžia elektrickému motoru. V novinka sa dokonca nevyužíva ani spojkový pedál a samotný štart vozidla prebieha v plne elektrickom režime.
Japonskej automobilke sa počas testovania podarilo v 80 % prevádzky využívať Nissan Juke Hybrid v plne elektrickom režime. Jazda s novinkou je totižto optimalizovaná pre čo najširšie využitie elektrického režimu. Samozrejmosťou je i tlačidlo pre čisto elektrickú jazdu vhodné napríklad do mesta.
Prečítajte si aj: História Nissan Juke a jeho dve úspešné generácie
Nechýba ani rekuperácia kinetickej energie s funkciou Nissan e-Pedal step system. Vodič má však stále na výber z troch ďalšícj jazdných režimov ECO/NORMAL/SPORT, ktoré sú tiež optimalizované pre čo najefektívnejšie využitie hybridného systému.
Na novinke použije Nissan prvý raz nový formát loga automobilky. Popri zmenách pod kapotou s vylepšenia dotkli aj exteriéru. Na prvý pohľad spoznáte Nissan Juke Hybrid vďaka znakom „Hybrid“ a výraznému zakrytovaniu prednej masky spolu s aktívnými klapkami chladenia. Nissan plnohodnotne začlenil novinku do rodiny Nissan EV, a to čiernym lesklým pásom po vzore modelu Nissan Leaf.
Zlepšená bola aj samotná aerodynamika nového Nissan Juke Hybrid a to za pomoci prepracovaného strešného spojleru, či priestoru okolo kolies a pod vozidlom. K aerodynamike určite napomôžu i nové 17-palcové, dvojfarebné disky kolies, no ak by vám 17-ky nestačili, môžete si Juke objednať na 19-kach totožnými s tými z elektrického modelu Nissan Ariya.
V kabíne nájdete pozmenenú grafiku budíkov, prispôsobenú pre potreby elektrického pohonu. Rovnaký proces vylepšení bol aplikovaný i na 7-palcový infotainment, na ktorom môžete sledovať napríklad tok elektrickej energie. Tlačidlo pre e-Pedal bolo umiestnené na stredovú konzolu a prepínač režimu EV nájdete v strede palubnej dosky.
Objem batožinového priestoru bude o čosi menší ale stále si zachováva priestrannosť 354 litrov. Čo však zmenené nebolo je priestrannosť modelu Juke, kde si na zadné sedadlo komfortne sadne aj 190 cm vysoký pasažier.
Novinka by k zákazníkom mala prísť v lete tohto roku. My sa na tento mid-point elektrifikácie portfólia Nissan náramne tešíme a dúfame že aj vy. Ak by vám však hybrid nevyhovoval, nájdete v našej ponuke skladových vozidiel množstvo modelov s čisto spaľovacím motorom.
Spaľovací motor | 1,6-litrový, 4-valcový atmosférický |
---|---|
Výkon | 94 konských síl |
Krútiaci moment | 148 Nm |
Elektromotor | 36 kW |
Výkon | 49 konských síl |
Krútiaci moment | 205 Nm |
Maximálna rýchlosť | 166 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Spotreba podľa výrobcu | 5,2 l / 100 km |
Celková dĺžka | 4210 mm |
Celková šírka | 1800 mm |
Celková výška | 1514 mm |
Objem batožinového priestoru | 354 l |
Nárast výkonu | až o 20 % |
Zníženie spotreby | až o 40 % |
Cena testovaného vozidla od | 27 990 eur |