Pred časom sme si pre vás pripravili plnohodnotnú recenziu jedinečného vozidla svojej triedy. Fiat Tipo kombi nás očarilo svojou všestrannosťou v každodennom živote a piatimi aspektami, ktorými skutočne vyniká v porovnaní s konkurenciou.
Pod kapotu nového Fiat Tipo kombi si môžete vybrať z trojice agregátov. Naša voľba padla na 1,6-litrový naftový agregát s výkonom až 130 konských síl a krútiacim momentom až 320 Nm. Motor má veľmi kultivovaný chod, so spotrebou 4,7 litra na 100 km je nesmierne úsporný a so svojimi výkonnostnými parametrami v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je agregát 1,6 MULTIJET ideálny na kultivovanú, ale i dynamickú jazdu.
Devízou karosérie kombi je určite veľký batožinový priestor. Fiat Tipo kombi ponúka až 550 litrov skvelo tvarovaného batožinového priestoru. Nakladacia hrana kufra nie je vôbec vysoká, čo oceníte pri prevoze ťažších predmetov. Priestrannosť modelov Tipo kombi však nekončí iba batožinovým priestorom.
Samotný interiér vozidla je nesmierne vzdušný a priestranný. Na predných sedadlách nie je absolútne žiadna núdza o priestor. Inak tomu nie je ani na zadných sedadlách, kde sa bez akýchkoľvek problémov odvezú traja dospelí pasažieri vyššieho vzrastu s dostatkom priestoru nad hlavou či na kolená.
Aj Fiat Tipo kombi je bohatý na prvky aktívnej, či pasívnej bezpečnosti. Neradi by sme vás zahltili samozrejmosťou ako je množstvo airbagov, sedadlá s dobrou ergonómiou, či bezpečnostné pásy. Preto sa zameriame na plejádu asistenčných prvkov, ktoré Fiat Tipo kombi ponúka.
V prvom rade musíme určite spomenúť skvelý adaptívny tempomat obohatený o funkciu núdzového brzdenia. Prekvapil nás aj Lane Keeping Assist, ktorý vozidlo s ľahkosťou udržuje v jazdnom pruhu. Pochvalu si určite zaslúži i parkovacia kamera, v kombinácii s parkovacími senzormi v prednej, ale i zadnej časti dokonale ochránia vaše vozidlo pred zbytočnými oderkami. V neposlednom rade treba vyzdvihnúť vyzdvihnúť sýstem monitorujúci únavu vodiča.
Prečítajte si aj: Test Fiat Tipo kombi
Fiat Tipo aj v prevedení kombi pôsobí na cestách veľmi komfortne bez zbytočných náklonov karosérie, ktoré možno badať u konkurencie. Vďačí tomu najmä prepracovanému podvozku vychádzajúcemu z variantu Cross. Tipo kombi disponuje tlmičmi KONI FSD, ktoré pracujú v dvoch intenzitách tuhosti a zároveň neustále monitorujú frekvenciu tlmenia. Ak je frekvencia vyššia, tlmič zmäkne a pôsobí veľmi komfortne. Naopak, ak je frekvencia tlmenia nízka, podvozok stuhne, čím predíde nežiaducim náklonom v zákrutách.
V dnešnej dobe je veľmi málo vozidiel, ktoré nie sú výrobcom zbytočne nadceňované. Jedným z nich určite je Fiat Tipo Kombi. Pri cene testovaného vozidla 24 670 eur sa bavíme o výbornom pomere ceny a hodnoty pre tento Fiat, ktorú získate za vaše peniaze. V prípade konkurencie si za podobne vybavené kombi priplatíte minimálne 3 000 eur.
Motor / palivo | 1,6-litrový Multijet / Nafta |
---|---|
Výkon | 130 konských síl |
Krútiaci moment | 320 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Maximálna rýchlosť | 207 km/h |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Spotreba podľa výrobcu | 4,7 l / 100 km |
Celková dĺžka | 4571 mm |
Celková šírka | 1792 mm |
Celková výška | 1514 mm |
Rázvor náprav | 2638 mmm |
Objem batožinového priestoru | 550 l |
Cena testovaného vozidla | 24 670 eur |