Vozidlá typu kombi nižšej strednej triedy sú veľmi populárne naprieč odvetvím služobných či praktických rodinných vozidiel. Výnimkou nie je ani Fiat Tipo v prevedení kombi z aktuálnej ponuky Auto-Impex.
V dôsledku vysokej popularity danej triedy sme sa rozhodli modernizovaný Fiat Tipo Kombi otestovať a podrobiť ho skúškam, ktoré preň vytvoril sám život.
Vozidlo sme testovali v druhom najvyššom výbavovom stupni LIFE, ktorý so sebou prináša množstvo prvkov, ktoré robia Tipo Kombi atraktívnejším a odvážnejším. Na prvý pohľad vás očarí nová maska s aktívnou aerodynamikou prispievajúcou k vynikajúcej spotrebe vozidla. Pozornému okoloidúcemu určite neunikne nový formát loga automobilky a dvojica Full LED svetlometov s perfektnou svietivosťou, funkciou automatických diaľkových svetlometov a prisvecovania zákruty za pomoci hmlových svetlometov.
Z profilu modelu Tipo Kombi očarí elegantné lakovanie vo farbe zelená Toscana ale i 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny ako štandardný prvok výbavy LIFE. Súčasťou balíka LIFE sú i spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie.
Svetlomety v zadnej časti nezaostávajú za tými v prednej časti a takisto ponúkajú technológiu Full LED v elegantnom „lávovom“ prevedení, dodávajúc modelu Fiat Tipo Kombi moderný nádych. Talianska automobilka sa síce drží dizajnových trendov, no neprikývne len tak na hocičo. V zadnej časti tak na šťastie nenájdeme žiadne „fake“ koncovky výfukového systému, ani žiadne strieborné ozdobné prvky.
V interiéri nového Fiat Tipo Kombi nečakajte žiadne odvážne riešenia a dizajnové prvky. Fiat v tomto prípade stavil na ergonómiu a rokmi overený dizajn. Pre nového majiteľa to však predstavuje množstvo výhod v podobe prehľadných a fyzických ovládacích prvkov v súhre s modernou konektivitou a novými technológiami.
Pred vodiča automobilka osadila 7-palcový, plne digitálny prístrojový štít s paletou rôznych zobrazení informácii. Vodiči značky Fiat veľmi dobre poznajú skvelý volant s ideálnou hrúbkou venca a logickým usporiadaním ovládacích prvkov.
Stredová konzola modelu Tipo Kombi je veľmi prehľadná a logicky usporiadaná. Jej dominantou je skvelý 7-palcový displej infotainmentu Uconnect s podporou bezdrôtového zrkadlenia mobilného zariadenia. Podporovaný je systém Apple CarPlay ale i Android Auto. Vaše zariadenie si zároveň môžete nabíjať a to bezdrôtovo alebo za pomoci jednej z dvojice USB-A portov.
V neposlednom rade ponúka Fiat Tipo Kombi dostatok odkladacích priestorov, dostatok priestoru na predných ale i zadných sedadlách. Doménou modelu Tipo je skvelý výhľad z vozidla a veľký batožinový priestor s objemom až 550 litrov.
Zásadnou dominantou modelu Fiat Tipo Kombi je určite pohonné ústrojenstvo. Automobilka pod kapotu testovaného Tipa osadila dieselový, 1,6 litrový MULTIJET agregát s výkonom až 130 konských síl a krútiacim momentom na úrovni 320 Nm. Agregát je spárovaný s 6-stupňovým, veľmi presným manuálom a spoločne poháňajú prednú nápravu modelu Tipo Kombi.
Prečítajte si aj: Nissan X-Trail – Ideálne rodinné SUV
Spotreba udávaná výrobcom | 4,6 l/100 km |
---|---|
Testované vozidlo v meste | 4,5 l/100 km |
Testované vozidlo ba diaľnici | 4,9 l/100 km |
Priemerná spotreba počas testu | 4,7 l/100 km |
To, čo nás zaujalo najviac, je vynikajúca spotreba paliva. Výrobcom udávaná hodnota na základe cyklu WLTP je 4,6 litra na 100 km. V našom teste sa nám podarilo túto hodnotu podliezť. V prípade jazdy v meste a na okresných cestách sme s Fiat Tipo Kombi dosiahli hodnotu 4,5l na 100 km a na diaľnici táto hodnota stúpla na 4,9l na 100 km. Na základe týchto hodnôt sme docielili vynikajúci kombinovaný údaj 4,7l na 100 km.
Jazda s Tipom Kombi je veľmi komfortná vďaka kultivovanosti agregátu a skvelému odhlučneniu vozidla. K Jazdnému komfortu prispieva i výborný podvozok vychádzajúci s verzie CROSS.
Tipo Kombi dostalo do vienka tlmenie Koni FSD, pracujúce v dvoch úrovniach. Podvozok Tipa sa aktívne prispôsobuje povrchu, po ktorom cestujete. Ak je frekvencia tlmenia vysoká (množstvo nerovností), tlmiče zmäknú a posádke tak poskytnú vyšší komfort. Naopak pri nízkej frekvencií tlmenia (hladkej vozovke) tlmiče stuhnú, čím zabraňujú nežiaducim náklonom karosérie v zákrutách.
Z hľadiska bezpečnosti je Fiat Tipo Kombi na vysokej úrovni. Okrem množstva pasívnych bezpečnostných prvkov poskytuje Tipo i plejádu aktívnych asistentov. Pri jazde na diaľnici určite oceníte adaptívny tempomat nastaviteľný v štyroch úrovniach a skvelý asistent udržiavania jazdného pruhu. Oba systémy pracujú veľmi efektívne a v mnohých prípadoch lepšie než u konkurenčných modeloch.
Opomenúť nemožno ani systém automatického dobrzďovania, aktívne monitorovanie mŕtveho uhľa a pozornosti vodiča. V mestskom prostredí majiteľ modelu Tipo Kombi ocení parkovacie senzory a parkovaciu kameru, ktorá určite uľahčí manévrovateľnosť s vozidlom karosérie kombi.
Modelový rad Tipo v karosárskom prevedení kombi je k dispozícii už od 15 848 eur. Nami testovaný model Fiat Tipo Combi LIFE môže byť váš za skvelú sumu od 189 eur pri dobe splácania 36 mesiacov.
Motor / palivo | 1,6 MULTIJET / Diesel |
---|---|
Zdvihový objem / počet valcov | 1 598 cm3 / 4 |
Výkon motora | 96 kW / 130 PS |
Max. krútiaci moment | 320 Nm |
Prevodovka | Manuálna 6 st. |
Spotreba výrobca / test (WLTP) | 4,6 l / 4,7 l |
Objem batožinového priestoru | 550 l |
Maximálna rýchlosť | 208 km/h |
Cena verzie od | 15 848 eur |