Od každodenného jazdenia až po kľukaté a klzké cesty, tento bezprecedentný systém zlepšuje všetky typy jazdy a poskytuje výkonnú, kvalitnú a pohotovú jazdu.
Systém vypočítava hnaciu silu potrebnú na zatáčanie, zrýchlenie a spomalenie v reakcii na zásah vodiča, a v súlade s neustále sa meniacimi jazdnými, a cestnými podmienkami, potom riadi hnaciu silu štyroch kolies prostredníctvom predných a zadných motorov, a ľavej, a pravej brzdy. To umocňuje pohodlnosť každodenného jazdenia až po bezpečnú jazdu na klzkej vozovke.
Po uvoľnení akcelerátora predný a zadný motor využívajú regeneračné brzdenie dobre vyváženým spôsobom na spomalenie vozidla. Tým sa potláča nakláňanie karosérie vozidla, ku ktorému dochádza, keď iba predné kolesá využívajú regeneratívne brzdenie, čím sa dosiahne ploché, plynulé spomalenie a cestujúcim sa zabezpečí pohodlná jazda.
Okrem toho sa neustále monitoruje stupeň preklzu každého kolesa a na klzkom povrchu vozovky sa automaticky reguluje množstvo regeneratívneho brzdenia.
Využitím jedinečných charakteristík motorov, ktoré dokážu riadiť krútiaci moment s vysokou presnosťou v reakcii na stlačenie plynového pedálu vodičom, sú pneumatiky po zošliapnutí plynového pedálu plynulé, aby sa dosiahol hladký a silný štart aj na klzkých, snehom pokrytých svahoch.
Systém rozpozná mierny preklz každého kolesa a v prípade preklzu rýchlo rozdelí hnaciu silu.
Prečítajte si tiež: Elektromobilita: Úvod do vzrušujúceho sveta elektromobilov
Limit priľnavosti sa mení z momentu na moment v závislosti od jazdných podmienok a stavu vozovky. Limit priľnavosti každého kolesa je tiež odlišný. e-4ORCE detekuje mierne preklzávanie pneumatík a určuje limity priľnavosti počas jazdy. Výpočtom hnacej sily, ktorá realizuje zatáčanie, zrýchlenie a spomalenie podľa činnosti vodiča. Potom integrovaným riadením predného a zadného motora a ľavej a pravej brzdy, systém riadi hnaciu silu. Maximalizuje tak priľnavosť všetkých štyroch kolies.
V porovnaní s konvenčným mechanickým pohonom 4WD, ktorý môže vďaka svojej štruktúre meniť rozloženie hnacej sily len do 50:50, má systém 4WD s motormi na každom z predných a zadných kolies potenciál voľne meniť hnaciu silu od 100:0 do 0:100. Kombináciou s ovládaním brzdenia je možné meniť hnaciu silu vľavo a vpravo, a hnaciu silu na všetkých štyroch kolesách ovládať pri vysokej rýchlosti, a s vysokou presnosťou.