Nissan očakáva, že polovodičové batérie, technológia, ktorú usilovne vyvíja, bude pripravená na sériovú výrobu v roku 2028. Vývojové práce pokračujú a japonská spoločnosť verí, že má dobrú pozíciu na spustenie pilotnej výroby v roku 2025, a postupné zlepšovanie svojej technológie.
„Myslíme si, že máme niečo celkom špeciálne a sme vo vedúcej skupine týchto technológii. Chceme znížiť náklady o 50 % (v porovnaní s lítium-iónovými batériami). Zdvojnásobiť hustotu energie a ponúknuť trojnásobnú rýchlosť nabíjania “, povedal David Moss pre britský magazín Autocar. Ide o senior viceprezidenta Nissanu pre výskum a vývoj v Európe. Vývojové práce prebiehajú v Japonsku a Anglicku.
Mnohí výrobcovia automobilov a dodávatelia už vyvíjajú polovodičové batérie. Moss vysvetlil, že jeho tím pracuje na skutočnej polovodičovej batérii, ktorá nevyžaduje tekutý elektrolyt.
„Niektoré polovodičové batérie majú stále tekuté elektrolyty a to je problém. Táto kvapalina vrie. Účinnosť tejto energie pri skladovaní, prenose a výkon, ktorý do nej vložíte, bude tak ovplyvnený,“ povedal.
Aj keď polovodičové batérie zostávajú vo fáze prototypu, sľubujú odomknutie niekoľkých výhod v porovnaní s lítium-iónovými batériami. Tie poháňajú veľkú väčšinu elektromobilov, ktoré sú v súčasnosti na cestách. Jednou z nich je rýchlejšie nabíjanie.
Logika je taká, že dojazd nebude taký dôležitý, ak sa nabíjanie dá spoľahlivo vykonať tak rýchlo ako tankovanie benzínu. Výrobcovia áut zase budú môcť vyrábať elektrické autá s menšími batériami a (dúfajme) preniesť úspory na kupujúcich. Znížia tak cenový rozdiel medzi EV a porovnateľným modelom poháňaným benzínom.
Prečítajte si tiež: Nissan predstavil prototyp pre výrobu polovodičových batérií
Je príliš skoro povedať, ktorý model uvedie do prevádzky polovodičovú technológiu, hoci Autocar poznamenáva, že auto bude musieť jazdiť na novej platforme a pravdepodobne sa bude montovať v novej továrni. Moss vysvetlil, že technológia nie je prepojená s konkrétnym programom vozidla.
Tak sa zabezpečí, že sa nič iné nezdrží, pokiaľ nebude možné splniť termín do roku 2028. Nissan stále investuje do lítium-iónovej technológie, aby bol čo najbezpečnejšou technológiou.
Vývoj elektromobilov stál Nissan doteraz 7,8 miliardy EUR. Jeho prvým sériovo vyrábaným elektromobilom bol pôvodný Nissan Leaf predstavený v roku 2010 a vedúci pracovníci plánujú minúť ďalších 15,6 miliardy EUR v najbližších rokoch.