V roku 2007 prišla na trh revolúcia v podobe kompaktného SUV. Vozidlo, ktoré poskytuje obratnosť hatchbackov a priestrannosť veľkých SUV. Nissan Qashqai sa stal etalónom danej triedy a na automobilovom trhu zožal nesmierny úspech. My sme pre vás otestovali najnovšiu, už tretiu generáciu tohto populárneho modelu.
Novinku Nissan Qashqai spoznáte už na prvý pohľad. Zabudnite na tvary aké tu boli doposial a privítajte novú éru dizajnu automobilky Nissan. Model Nissan Qashqai prináša prísne línie a svalnaté proporcie, vďaka ktorým dominuje nad konkurenciou.
V prednej časti zachováva tradičný dizajn prednej masky V-Motion, ktorej sekundujú skvelé Matrix LED svetlomety s podporou automatický diaľkových svetlometov a funkciou vyrezávania objektov, vďaka čomu budete mať vozovku dostatočne osvetlenú za každých okolností.
Z profilu je Nissan Qashqai vyšší než predchodca. Je badať nárst tretej generácie narástla na celkovej dĺžke a samotnom rázvore náprav, čím sa značne zväčšil i vnútorný priestor. Pozornému oku neuniknú elegantné disky kolies, ktorých veľkosť je viazaná na zvolený stupeň výbavy.
Zatiaľ čo vstupom do sveta Nissan Qashqai sú 17-palcové plechové disky, v najvyššej výbave môžete mať až 20-palcové kolesá. Nami testovaný variant stál na 19-tka s dostatkom gumy pre komfortnú jazdu.
Ostré tvary sa tiahnu až k zadnej časti vozidle, kde sú zakončené svetlometmi s technológiou LED. Vďaka širokej palete farieb bude výber lakovania karosérie príjemným procesom pre každého zákazníka, napr. farba Biela Pearl, ktorú sme testovali, pôsobí veľmi elegantne a honosne. Nemožno opomenúť i možnosť výberu dvojfarebného lakovania karosérie.
Po usadnutí do príjemne tvarovaných a veľmi komfortných sedadiel vás ako prvé očarí plne digitálny prístrojový štít s dvoma grafikami zobrazenia. Sekunduje mu veľký head-up displej, vďaka ktorému budete 100 % sústredený na dianie pred vami. Vnútro tretej generácie Nissan Qashqai pôsobí veľmi vzdušne a priestranne, vďaka veľkej panoramatickej streche.
Nissan Qashqai poskytuje vodičovi a pasažierom skvelú ergonómiu ovládania, ktorej vďačí najmä skvelo tvarovanému volantu s prehľadným rozložením tlačidiel a mechanickým ovládačom klimatizácie.
Centrom diania je 9-palcový displej infotainmentu s navigáciou a podporou bezdrôtového zrkadlenia mobilného telefónu. Stredový panel vypĺňa minimalistický volič automatickej CVT prevodovky Xtronic, volič jedného z 5-tich jazdných režimov, dva držiaky nápojov a priestor bezdrôtového nabíjania telefónu.
Presuňme sa na zadný rad sedadiel, kde sa zväčšil priestor nad hlavou a pred kolenami. Cestovanie na zadných sedadlách je tak komfortnejšie než u predchodcu. Veľkým plusom pre mladé rodiny s malými deťmi bude takmer 90-stupňové otváranie dverí, vďaka čomu sa osádzanie detskej sedačky do úchytu isofix stáva príjemnou a jednoduchou činnosťou.
V neposlednom rade treba určite vyzdvihnúť prémiovú kvalitu spracovania interiéru, kde sa používajú najmä mäkčené materiály, ktoré nevŕzgajú a netlačia šoféra pri dlhých trasách. Praktický je i batožinový priestor s objemom až 504 litrov, možnosťou variabilného delenia a rezervným kolesom pod svojim dnom.
Neprehliadnite: Top 5 vecí, ktoré nás na Nissan Qashqai najviac bavia
Nissan Qashqai si môžete objednať v dvoch motorických variantoch osadených technológiou mild-hybrid. My sme si vybrali silnejší 160-koňový benzínový variant s krútiacim momentom až 260 Nm. Agregát je spárovaný so skvelou prevodovkou Xtronic, ktorá je lídrom na trhu CVT prevodoviek.
Ak ste niekedy skúšali vozidlo s podobnou prevodovkou, neboli ste pravdepodobne očarení jej chodom. Xtronic je však na úplne inom leveli! Správa sa totižto ako klasická automatická prevodovka a nerozpoznáte či sa jedná o Xtronic alebo DCT prevodovku.
Výkon 160 konských síl je prenášaný na obe nápravy za pomoci inteligentnému pohonu AWD. Ten prerozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé nápravy v závislosti od zvoleného režimu (Eco, Sport, Normal, Snow a Offroad).
Spotreba paliva nového Nissan Qashqai je podľa výrobcu na úrovni 6,4 – 6,6 litra na 100 km. V teste sa nám podarilo dosiahnuť nasledovné hodnoty: 7,4l/100 km v meste, 6,7l/100 km mimo mesta a 7,6l/100 km na diaľnici. Výsledkom je priemerná spotreba paliva ustálená na hodnote 7,3l/100 km.
Spotreba udávaná výrobcom | 6,4 – 6,6 l/100 km |
---|---|
Testované vozidlo v meste | 7,4 l/100 km |
Testované vozidlo mimo mesta | 6,7 l/100 km |
Testované vozidlo ba diaľnici | 7,6 l/100 km |
Priemerná spotreba počas testu | 7,3 l/100 km |
Nissan Qashqai poskytuje posádke výborne odhlučnený priestor pre dlhé cesty, čoho dôkazom je minimálny aerodynamický šum pri jazde na diaľnici. Pruženie Nissan Qashqai je spracované veľmi kvalitne. Pôsobí komfortne no v športovom režime o čosi stuhne a znižuje už aj tak minimálne náklony karosérie. Jazdná dynamika na denné používanie úplne postačuje, bezpečne sa budete cítiť v mestskom tempe ale i pri športovom predchádzaní.
Nissan Qashqai tretej generácie je už v základnej výbave k dispozícii s plejádou asistenčných systémov, v strednom výbave N-Connecta je však k dispozícii asistent jazdy autonómie 2. stupňa. Tento systém s názvom ProPILOT dokáže udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a upravovať rýchlosť vzhľadom na okolitú premávku.
V krízovej situácii, ak by vodič zaspal, sa spustí ProPILOT zvukové varovania a pokúsi sa vodiča prebudiť stupením na brzdu. Ak ani po tomto nebude vodič schopný prevziať riadenie, vozidlo na výstražných svetlách samé zastaví.
Samozrejmosťou sú aj ostatné bezpečnostné prvky, ako 7 airbagov, núdzové brzdenie vozidla, 360-stupňové rozhranie parkovacieho asistenta so senzormi vpredu i vzadu, monitorovanie únavy vodiča a mŕtveho uhla vozidla či výstraha pred čelným nárazom.
Nie nadarmo sa hovorí Nissan Qashqai je otec kompaktných SUV. Poskytuje prvky výbavy prémiového segmentu, zatiaľ čo si udržiava dostupnú cenovku. Tretiu generáciu môžete mať už od 23 390 eur. Nami testovaný kúsok Nissan Qashqai Tekna+ predstavujúci vrchol ponuky môže byť váš od 186 eur mesačne p dobu splácania 36 mesiacov.
Motor / palivo | 1,3 DIG-T Mild-Hybrid / Benzín |
---|---|
Zdvihový objem / počet valcov | 1 332 cm3 / 4 |
Výkon motora | 116 kW / 160 PS |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Prevodovka | Xtronic |
Spotreba výrobca / test (WLTP) | 6,5 l / 7,3 l |
Celková dĺžka | 4428 mm |
Celková šírka | 1839 mm |
Celková výška | 1606 mm |
Rázvor kolies | 2666 mm |
Objem batožinového priestoru | 504 l |
Maximálna rýchlosť | 206 km/h |
Cena verzie od | 36 090 eur |