Téma recyklovanie batérii z elektrických áut je skvelým argumentom proti elektromobilite. Nissan a Enel sa preto spojili pri spustení projektu Second Life. Projekt zvyšuje stabilitu siete, aby pomohol naplniť potreby izolovanej siete.
Projekt je priekopníkom v Európe a je založený na princípoch obehového hospodárstva. Svetové ekonomické fórum (WEF) ho vybralo ako „členskú iniciatívu“. Projekt Second Life už v roku 2020 získal uznanie. V ocenení BASF – Sustainability Excellence Club sa kvelo umiestnil v kategórii Najlepšia obehová ekonomika medzi veľkými podnikmi.
Spoločnosť Nissan poskytla batérie zo svojich elektrických vozidiel a spoločnosť Loccioni, zabezpečila správnu integráciu medzi batériami. Projekt využíva pokročilú technológiu založenú na jednoduchej myšlienke. Keď sa skončí životnosť batérie v elektromobile, batéria sa recykluje a zmontuje do veľkého skladovacieho systému.
Integráciou so zariadením Endesa Melilla sa predchádza prerušeniu dodávky elektriny počas nadmernej záťaže. Zlepšila sa spoľahlivosť siete a zabezpečila sa kontinuita sieťových služieb pre miestne obyvateľstvo. Záložný generátor sa skladá zo 48 použitých batérií modelu Nissan Leaf a 30 nových.
Mesto Melilla má takmer 90 000 obyvateľov. Mesto je závislé na miestnej elektrickej siete závodu Endesa a je izolovaná od národnej distribučnej siete.
„V Nissane veríme, že budúcnosť je v elektrifikácii. Prostredníctvom partnerstiev môžeme urobíme budúcnosť inteligentnejšou a efektívnejšou. Spolupráca so spoločnosťou Enel nám umožnila vytvoriť model pre druhý život batérie, ktorý možno použiť v mnohých iných prípadoch. Toto je skvelým príkladom nekonečných možností, ktoré prináša opätovné použitie batérií elektrických áut ako súčasť obehového hospodárstva.“
– vysvetľuje Soufiane Elkhomri, riaditeľ energetických služieb pre Nissan AMIEO pre regióny Afrika, Blízky Východ, India, Európa a Oceánia.
Prečitajte si aj: Expedícia Ariya – zo severného na južný pól
„Vývoj technológie skladovania je kľúčový, ak chceme podporiť väčšie prenikanie obnoviteľných zdrojov do našich energetických systémov, aby sme mohli skutočne formovať výrobu energie budúcnosti. Okrem toho sme v skupine Enel pevne odhodlaní používať technológiu, ktorá vyhovuje princípom udržateľnosti a cirkulárnosti. Tento projekt konkrétne ukazuje, že v súlade s princípmi otvorenej inovácie dokážeme objaviť riešenia pre riadenie konca životnosti základných zariadení, ako sú batérie, čo je téma, ktorá je jadrom otázky udržateľnej energie.“
– vyjadril sa CEO Enel Green Power Salvatore Bernabei.
Použité batérie elektromobilu Nissan dokážu vyrobiť až 1,7 MWh energie. V prípade odpojenia elektrárne od systému, úložisko dokáže dodať energiu do siete Melilla po dobu 15 minút. Tento čas je dostatočný na potrebný reset siete.
Udržateľnosť batérií je i naďalej prioritou spoločnosti Nissan. Projekt Second Life je ďalším príkladom toho, ako spoločnosť podporuje obehové hospodárstvo v súlade s ambíciou mobility 2030.