Novinky , Testy Porovnanie automobilov

POROVNANIE: Nissan Qashqai vs. Mazda CX-5

POROVNANIE: Nissan Qashqai vs. Mazda CX-5

Porovnanie Nissan Qashqai vs. Mazda CX-5 je veľmi odvážne, no my v Auto-Impexe veríme v kvality nového Nissanu Qashqai natoľko, že sme sa rozhodli urobiť tento odvážny krok. Je nový Qashqai skutočne tak dobrý, ako prezentujeme?

Porovnanie Nissan Qashqai vs. Mazda CX-5, dizajn exteriéru

Dizajn je síce subjektívny aspekt, no aj tak si ho poďme porovnať. Nový Qashqai pôsobí ostrejšie, modernejšie a prináša do dizajnového jazyka viac dynamiky než Mazda. Po technologickej stránke sa jedná o vyrovnaný súboj. V prednej časti auta nájdeme u oboch Matrix LED svetlomety s funkciou vyrezávania a vzadu LED koncové svetlomety.

Z profilu je Qahsqai opäť o čosi dynamickejší vďaka zvažujúcej sa streche. Zároveň Mazde uniká v personalizácií. Čo to znamená? Qashqai ponúka až 20′ disky kolies, 11 farieb proti 10-tim a hlavne dvojfarebný lak karosérie.

Rovnako kvalitný interiér

V kvalite spracovania a vo výbere materiálov sú obaja konkurenti veľmi precízni a rovnako kvalitní. Možnosť sedadiel v prevedení koža Nappa s funkciou výhrevu a ventiláciou nájdeme u CX-5 aj v Nissane Qashqai. Masáž ponúka však iba jeden, Nissan Qashqai tretej generácie.

Neodmysliteľnou súčasťou interiéru je používateľské rozhranie. V kabíne Mazdy na vás čaká kvalitný head-up displej, polo-digitálne budíky a veľký centrálny displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Displej však nie je dotykový, ovláda sa pomocou otočného voliča na stredovej konzole, a má netradičné natočenie na vodiča.

Naopak v Nissane Qashqai nájdeme plne dotykový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Nissan opäť pôsobí o čosi modernejšie svojim veľkým virtualným cockpitom s množstvom rôznych zobrazení. Dominantou 3. generácie je jeden z  najväčších head-up displejov tiredy, ktorému Mazda nemôže konkurovať. Aby sme nezabudli v Mazde chýba bezdrôtové nabíjanie telefónu, čo už je štandard dnešnej doby a nájdeme ho aj v Nissane Qashqai.

Porovnanie motorov – Turbo či atmosféra?

Ponuka motorov tretej generácie Nissan Qashqai je veľmi prehľadná. Jeden motor, výkon 140 alebo 158 konských síl a krútiaci moment až 270 Nm. Pohonnú jednotku DIG-T viete spárovať so 6-stupňovým manuálom alebo prevodovkou Xtronic novej generácie. V ponuke Nissanu Qashqai nájdete aj elektrifikovaný pohon e-Power.

Prečítajte si aj: Porovnanie: Nissan X-Trail 1,5 VC-T vs. e-Power

Mazda sa vám pokúsi pomotať hlavu ponukou dieselu, ale my sa zameriame na benzín. CX-5 má v ponuke 2,5-litrovú atmosferickú jednotku s označením SkyActive a výkonom od 165 až 194 konských síl. Krútiaci moment je na úrovni 258 Nm, teda menej než má Qashqai s turbodúchadlom. Vyšší krútiaci moment Nissanu oceníte najmä v teréne a pri pocitovom zrýchlení.

Rozdiely v spotrebách

CX-5 je o čosi väčšia, no aj tak má o čosi navrch po dynamickej stránke. Z 0-100 km/h vystrelia najsilnejšie motorizácie s pohonom AWD za 9,2 sekundy. V prípade Nissanu Qashqai je tento údaj 9,9 sekundy.
Ako je na tom spotreba? Kombinovane jazdíte so štvorkolkou a automatom za 7 litrov na 100 km v prípade modelu Nissan Qashqai. Áno, tušíte správne objemná jednotka v CX-5 bude na tom výrazne horšie. Pre porovnanie je to 9 litrov na 100 km, čo je dosť na rodinné nešportové auto.

Porovnanie bezpečnosti

Ak nemáte veľký rozpočet a zároveň chcete mať bezpečné auto, Nissan je tá správna voľba. Qashqai je už v základnej výbave rovnako bezpečný ako v tej plnej. Mazda je v základnej výbave oveľa chudobnejšia po stránke bezpečnostných prvkov. Nižšie na obrázkoch si môžete porovnať bezpečnostné prvky základných výbav.

A čo taký Travel Assist. Koľko musíte minúť aby ste ho mali? Nissan ProPilot je k dispozícii od výbavy N-connecta a stojí 1 100 eur. Vo vyšších výbavách je zadarmo. Suma sumárom, ak máte 30 000 eur, beriete N-Connectu a máte štýlové, výkonné a hlavne bezpečné auto. V prípade modelu CX-5 musíte siahnuť po výbavovom stupni NEWGROUND resp. REVOLUTION TOP, ktoré vás budú stáť 35 000 až 38 000 eur plus príplatok za Travel Assist.

Qashqai svoj segment založil a stále ostáva jednotkou na trhu. Fakty pri oboch masívnych konkurentoch sme vám zhrnuli a porovnali. Už je len na vás ktorý si vyberiete. Každopádne, ak sme vás presvedčili, radi vás uvítame na jednej z našich pobočiek v Bratislave na Rožňavskej ulici alebo na Trstínskej ceste v Trnave.

Skladové vozidlá - Nissan

Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna + Cold pack + BOSE (MY22)
0 km
Automatická
2024
s DPH
39 540 €
bez DPH
32 950 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
-15%
Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna+ + 2 Tones (MY22)
0 km
Automatická
2024
s DPH
-15%
35 224 €
bez DPH
29 354 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
-14.6%
Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna+ + 2 Tones (MY22)
0 km
Automatická
2024
s DPH
-14.6%
35 390 €
bez DPH
29 492 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-14.6%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-14.6%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna+ + 2 Tones (MY22)
0 km
Automatická
2024
s DPH
41 440 €
bez DPH
34 534 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
-15%
Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-TRONIC Tekna + Cold pack + 2 Tones + BOSE (MY22)
0 km
Automatická
2023
s DPH
-15%
36 329 €
bez DPH
30 275 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
-15%
Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna+ + 2 Tones (MY22)
0 km
Automatická
2023
s DPH
-15%
35 224 €
bez DPH
29 354 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Splátka
s DPH
-15%
 €
Splátka
bez DPH
 €
Zobraziť viac
Náš blog

Novinky, recenzie a akcie

Infolinka
0800 700 500

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.