Porovnanie Nissan Qashqai vs. Mazda CX-5 je veľmi odvážne, no my v Auto-Impexe veríme v kvality nového Nissanu Qashqai natoľko, že sme sa rozhodli urobiť tento odvážny krok. Je nový Qashqai skutočne tak dobrý, ako prezentujeme?
Dizajn je síce subjektívny aspekt, no aj tak si ho poďme porovnať. Nový Qashqai pôsobí ostrejšie, modernejšie a prináša do dizajnového jazyka viac dynamiky než Mazda. Po technologickej stránke sa jedná o vyrovnaný súboj. V prednej časti auta nájdeme u oboch Matrix LED svetlomety s funkciou vyrezávania a vzadu LED koncové svetlomety.
Z profilu je Qahsqai opäť o čosi dynamickejší vďaka zvažujúcej sa streche. Zároveň Mazde uniká v personalizácií. Čo to znamená? Qashqai ponúka až 20′ disky kolies, 11 farieb proti 10-tim a hlavne dvojfarebný lak karosérie.
V kvalite spracovania a vo výbere materiálov sú obaja konkurenti veľmi precízni a rovnako kvalitní. Možnosť sedadiel v prevedení koža Nappa s funkciou výhrevu a ventiláciou nájdeme u CX-5 aj v Nissane Qashqai. Masáž ponúka však iba jeden, Nissan Qashqai tretej generácie.
Neodmysliteľnou súčasťou interiéru je používateľské rozhranie. V kabíne Mazdy na vás čaká kvalitný head-up displej, polo-digitálne budíky a veľký centrálny displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Displej však nie je dotykový, ovláda sa pomocou otočného voliča na stredovej konzole, a má netradičné natočenie na vodiča.
Naopak v Nissane Qashqai nájdeme plne dotykový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Nissan opäť pôsobí o čosi modernejšie svojim veľkým virtualným cockpitom s množstvom rôznych zobrazení. Dominantou 3. generácie je jeden z najväčších head-up displejov tiredy, ktorému Mazda nemôže konkurovať. Aby sme nezabudli v Mazde chýba bezdrôtové nabíjanie telefónu, čo už je štandard dnešnej doby a nájdeme ho aj v Nissane Qashqai.
Ponuka motorov tretej generácie Nissan Qashqai je veľmi prehľadná. Jeden motor, výkon 140 alebo 158 konských síl a krútiaci moment až 270 Nm. Pohonnú jednotku DIG-T viete spárovať so 6-stupňovým manuálom alebo prevodovkou Xtronic novej generácie. V ponuke Nissanu Qashqai nájdete aj elektrifikovaný pohon e-Power.
Prečítajte si aj: Porovnanie: Nissan X-Trail 1,5 VC-T vs. e-Power
Mazda sa vám pokúsi pomotať hlavu ponukou dieselu, ale my sa zameriame na benzín. CX-5 má v ponuke 2,5-litrovú atmosferickú jednotku s označením SkyActive a výkonom od 165 až 194 konských síl. Krútiaci moment je na úrovni 258 Nm, teda menej než má Qashqai s turbodúchadlom. Vyšší krútiaci moment Nissanu oceníte najmä v teréne a pri pocitovom zrýchlení.
CX-5 je o čosi väčšia, no aj tak má o čosi navrch po dynamickej stránke. Z 0-100 km/h vystrelia najsilnejšie motorizácie s pohonom AWD za 9,2 sekundy. V prípade Nissanu Qashqai je tento údaj 9,9 sekundy.
Ako je na tom spotreba? Kombinovane jazdíte so štvorkolkou a automatom za 7 litrov na 100 km v prípade modelu Nissan Qashqai. Áno, tušíte správne objemná jednotka v CX-5 bude na tom výrazne horšie. Pre porovnanie je to 9 litrov na 100 km, čo je dosť na rodinné nešportové auto.
Ak nemáte veľký rozpočet a zároveň chcete mať bezpečné auto, Nissan je tá správna voľba. Qashqai je už v základnej výbave rovnako bezpečný ako v tej plnej. Mazda je v základnej výbave oveľa chudobnejšia po stránke bezpečnostných prvkov. Nižšie na obrázkoch si môžete porovnať bezpečnostné prvky základných výbav.
A čo taký Travel Assist. Koľko musíte minúť aby ste ho mali? Nissan ProPilot je k dispozícii od výbavy N-connecta a stojí 1 100 eur. Vo vyšších výbavách je zadarmo. Suma sumárom, ak máte 30 000 eur, beriete N-Connectu a máte štýlové, výkonné a hlavne bezpečné auto. V prípade modelu CX-5 musíte siahnuť po výbavovom stupni NEWGROUND resp. REVOLUTION TOP, ktoré vás budú stáť 35 000 až 38 000 eur plus príplatok za Travel Assist.
Qashqai svoj segment založil a stále ostáva jednotkou na trhu. Fakty pri oboch masívnych konkurentoch sme vám zhrnuli a porovnali. Už je len na vás ktorý si vyberiete. Každopádne, ak sme vás presvedčili, radi vás uvítame na jednej z našich pobočiek v Bratislave na Rožňavskej ulici alebo na Trstínskej ceste v Trnave.