Coralie Musy, viceprezidentka pre značku a zákaznícke skúsenosti v regióne Nissan AMIEO o rozhodnutí uviesť JUKE Hybrid Rally Tribute do života, povedala: „JUKE Hybrid Rally Tribute predstavuje náš optimizmus a odvážne myslenie. V súčasnosti pripravujeme vzrušujúcu, novú kapitolu histórie JUKE, v predstihu pred predstavením nového JUKE Hybrid v lete. Ponúkne vzrušenie a obratnosť, ktorú zákazníci od nášho ikonického crossoveru očakávajú, s lepším výkonom a efektívnosťou. JUKE Hybrid Rally Tribute posunie svoj hravý charakter na novú úroveň.“
Hybridný hnací pohon Nissan Juke pozostáva z novej generácie najmodernejšieho spaľovacieho motora Nissan, špeciálne vyvinutého pre prácu v tomto hybridnom pohone. Produkuje výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm.
Po elektrickej stránke produkuje hlavný elektromotor výkon 36 kW (49 k) a krútiaci moment 205 Nm. Pričom 15 kW prispieva vysokonapäťový štartér/generátor, napájaný vodou chladenou batériou, s kapacitou 1,2 kWh. Čistým výsledkom je hnacie ústrojenstvo poskytujúce o 25 % vyšší výkon ako súčasná možnosť benzínového motora so znížením spotreby paliva približne o 40 % v mestskom cykle a až o 20 % v kombinácii.
Prečítajte si tiež: Nissan Navara – história a vývoj nesmrtelného pick-upu
Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 EV motory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodov, čím sa zabezpečuje plynulé, prepojené a citlivé zrýchlenie.
Prevodovka je riadená pokročilým algoritmom, ktorý riadi body radenia, regeneráciu batérie, ako aj pokročilú sériovo-paralelnú architektúru. Hnacie ústrojenstvo môže plynulo prechádzať rôznymi hybridizačnými kombináciami (sériová, paralelná, sériovo-paralelná) podľa požiadaviek na zrýchlenie a výkon, a bez akéhokoľvek zásahu vodiča.
Rovnako ako koncepčný automobil Gripz, ktorý bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte v roku 2015, ktorý predchádzal predstaveniu JUKE, berie svoje dizajnové prvky z ikonického 240Z, ktorý tak úspešne súťažil v púštnej rally pred viac ako polstoročím.
Najviditeľnejšiu úpravu tvoria zväčšené podbehy kolies tak, aby sa do nich zmestili na mieru vyrobené terénne pneumatiky. Prídavné svetlá na kapote a streche zas pripomínajú tie, spred 50 rokov.
Podobne čierna kapota a zväčšené čierne kolesá tvoria vizuálnu poctu vozidlu z roku 1971, ktoré súťažilo na Východoafrickej rely. Použitie historických log sponzorov a čísla 11, tiež odzrkadľujú aspekty súťažného vozidla 240Z. Rovnako ako dodatočné vystužené dosky pod prednými a zadnými bočnými krytmi, ktoré poskytujú ochranu spodnej časti vozidla.
Zosilnené odpruženie s dlhým zdvihom sa namontovalo všade, aby poskytlo modelu Nissan Juke Hybrid Rally Tribute výnimočný postoj v náročnom teréne, ktorým sa bude pohybovať. Pneumatiky majú rozmer 265/70 R16, poskytujú fenomenálnu priľnavosť a trakciu za všetkých podmienok, v tých najťažších podmienkach.
Vnútri bol upravený interiér pomocou rúrkovej klietky, ktorá spevňuje karosériu a ponúka ochranu v prípade nehody pri rýchlosti v náročnom púštnom prostredí. Zadné sedadlá sa odstránili, aby poskytli priestor pre rezervné kolesá. Pridali sa štvorbodové pásy, ktoré bezpečne pripútajú vodiča a navigátora na pretekárskych sedadlách.
Medzi ďalšie úpravy interiéru patrí vybavenie súťažným hasiacim prístrojom, interkom s párom slúchadiel na zjednodušenie komunikácie medzi vodičom a navigátorom. Vybavenie volantu obložením Alcantara a hydraulickou ručnou brzdou s vysoko dosahovanou rukoväťou pre rýchle a jednoduché použitie.