Tretia generácia modelu Nissan Qashqai, ktorej hlavných päť atribútov sme vám predstavili už minule, prichádza s množstvom noviniek. Ani tento model sa nevyhol posunu smerom k zelenšej budúcnosti. Spoločne sa pozrime ako funguje systém mild-hybrid a ako vyzerá jazda s ním.
Technológia mild-hybrid je najjednoduchšou a najlacnejšou formou elektrifikácie vozidiel. Využíva viaceré komponenty, ktoré sú vo vozidle navyše voči konvenčným spaľovacím motorom. Prvým je v prípade Nissan Qashqai 12V ALiS batéria pre uskladnenie nazbieranej energie, menič striedavého a jednosmerného elektrického prúdu, štarter-generátor uložený medzi prevodovkou a hlavným komponentom, spaľovacím motorom.
Neprehliadnite: Ako si správne vybrať letné pneumatiky?
Pri brzdení a decelerácii Nissan Qashqai rekuperuje energiu, ktorú následne uskladní v už spomínanej batérii. Následne pri prudkej akcelerácii je 1,3-litrový benzínový motor dopovaný elektrickou energiou, čo má za následok svižnejší rozjazd a zároveň nižšiu spotrebu paliva.
Elektrická energia dopomáha modelu Qashqai aj v režime plachtenia, kedy sa spaľovací motor vypne a energia z batérie napája všetko potrebné pre chod vozidla. Toto sa deje pri rýchlostiach nižších ako 30 km/h.
Nie, batéria tohto systému je dobíjaná počas brzdenia a decelerácie. Vodičovi tak odpadá povinnosť sledovať elektrický dojazd a povinnosť nabíjania batérie za pomoci externých zdrojov. Pri technológii mild-hybrid dokonca nie je elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť, tak ako tomu je u plne elektrických a plug-in vozidlách.
Presne tak, nová generácia Nissan Qashqai bude v ponuke iba s elektrifikovanými agregátmi spolu so 6-stupňovou manuálnou a automatickou Xtronic prevodovkou.
1,3-litra mild-hybrid | |||
Prevodovka | 6MT | 6MT | Xtronic |
Pohon | 2WD | 2WD | 2WD/4WD |
Výkon motora (kW/Ps) | 103/138 | 116/156 | 116/156 |
Krútiaci moment (Nm) | 240 | 260 | 270 |
Emisie (g/km) | 145 | 145 | 144 |