Najväčšie SUV z japonskej stajne Nissan X-Trail je na svojom generačnom vrchole. SUV pripravené na každé dobrodružstvo a na každú cestu stále viete získať za zvýhodnené ceny u nás v Auto-Impex. Predtým, než si vyberiete z množstva našich skladových vozidiel sa však pozrime, ako vyzerala história Nissan X-Trail.
Nachádzame sa na prelome storočí a na autosalóne v Paríži, kde sa započala história Nissan X-Trail – prvá generácia modelového radu. Do predaja vstupuje v roku 2001 a na trhu zotrváva až do roka 2003. Novinka je postavená na vtedy novej platforme FF-S a zákazníkom ponúka dvojicu benzínových motorov s objemom 2,0 a 2,5 litra, pričom nechýba ani naftový variant s objemom 2,2-litra.
Nissan X-Trail prvej generácie predstavuje solídne a versatilné SUV s výkonom motora od 136 až po 165 konských síl. Samozrejmosťou je ponuka pohonu všetkých kolies. Prvá generácia zahviezdila aj svojou bezpečnosťou. V bezpečnostných testoch EuroNCAP získal X-Trail štyri hviezdičky.
Po úspechu prvej generácie bol čas na kozmetické zmeny a nekompromisnú dominanciu trhu. Nissan X-Trail dostáva masku od staršieho brata – modelu Patrol. Úpravy nastali aj pod prednou kapotou, kedy sa motory a výfukový systém pripravovali na EÚ normu Euro 4 (zlaté časy pre automobilových nadšencov).
Zmeny interiéru boli nepatrné. Aj napriek veľkej kritike spotrebiteľov a motoristických novinárov ostávajú budíky prístrojovej dosky v strede palubovky.
Úloha druhej generácie bola nadmieru jasná, obhájiť úspechy predchodcu a priniesť na trh niečo nové. Novinkou bol o čosi oblejší dizajn a výrazne väčšie svetlomety. Pre druhú generáciu je charakteristický veľký D stĺpik prispievajúci k vyššej tuhosti karosérie.
Výrazná zmena nastala pod prednou kapotou, kedy po veľkej emisnej kontrole v Japonsku v roku 2005 dochádza k spolupráci s automobilkou Renault na vývoji motoroch. Diesel pod kapotou bol vôbec prvý raz použitý na domácom trhu. V ponuke prevodoviek sa ocitol 6-stupňový automat, manuál s rovnakým počtom kvaltov a bezstupňová CVT prevodovka.
Interiér sa vďaka väčším rozmerom vozidla prevzdušnil a v druhom rade sedadiel sa vytvoril väčší priestor na nohy. Dlho kritizovaná poloha budíkov sa s druhou generáciou vyriešila a budíky inžinieri z Nissanu presunuli za volant.
Na trh prichádza pre Nissan revolučný dizajn a prvý raz dominujú oblé tvary. X-Trail je postavený i na nove platforme CMF, ktorá je spoločná pre Nissan a Renault. Exteriér X-Trailu dostáva dizajnové elementy z iných modelov ako Murano či Qashqai. Do prednej časti je osadená charakteristická maska V-motion, ktorej sekundovali LED DRL svetlomety. Čelné sko je o čosi šikmejšie, čo napomáha aerodynamike vozidla.
Interiér ponúka možnosť prepravy až siedmych pasažierov. Budíky ostávajú za volantom no prešli kompletným redizajnom, sú veľké a okrúhle. V strede palubnej doske sa objavuje prvý displej infotainmentu. Vnútorný priestor je o čosi väčší a vzdušnejší.
Určite si prečítajte: História Nissan Qashqai a jeho generačný vývoj
Pod kapotou sa extrémna revolúcia nedeje. V ponuke ostávajú benzínové aj naftové motory s ponukou automatickej, 6-stupňovej manuálnej prevodovky ale i bezstupňovej CVT-čky. Technologickou novinkou však je inteligentný pohon všetkých kolies s funkciou pribrzďovania kolies.
Aktuálne je stále na trhu faceliftovaná tretia generácia Nissan X-trail, ktorá tu je od roku 2017. V danom roku prišiel X-Trail s kozmetickými vynoveniami a viac chrómovými prvkami, ktoré vozidlu pridávajú na honosnosti.
V ponuke faceliftu boli dva benzínové a jeden naftový agregát. Z ponuky prevodoviek nám tento raz vypadol automat a ostal iba 6-stupňový manuál a revolučný X-Tronic. Facelift bol v ponuke i s pohonom 4WD, avšak ako v úvode spomíname generácia T-32 je na svojom vrchole a preto sú už k dispozícii varianty len s pohonom prednej nápravy.
V ponuke skladových vozidiel na našej stránke nájdete zopár posledných štvorkoliek z aktuálnej generácie s cenou od 359 eur mesačne.