Po vzore modelov 500e a Tipo prechádza i populaŕny crossover automobilky Fiat modernizáciou, týkajúcou sa nie len vzhľadu ale i zásadnou zmenou pod prednou kapotou. Skôr než sa soločne pozrieme na inováciu pohonnej jednotky, zamerajme sa na zmeny badateľne voľným okom.
V prednej časti modernizovaného Fiat 500X si na prvý pohľad všimnete nový formát loga rodiny „500“. Logo automobilky tak nahrádza nápis 500, tak ako sme si na tento dizajn zvykli z nového modelu 500e. Kozmetickou zmenou prešla i predná maska, ktorá pôsobí o čosi agresívnejšie a agílnejšie.
V zadnej časti sa nič závratné neudialo. Dizajnové prvky ostávajú rovnaké až na označenia modelu a značky. Tradičné logo automobilky je opäť nahradené písmom „FIAT“, podobne ako tomu je v modernizovanom modely Fiat Tipo.
Nová 500X-ka bude k dispozícii v troch výbavovych prevedeniach a dvoch karosárskych variantov. V ponuke ostáva variant hatchback a pribúda novo predstavená karoséria Dolcevita, ktorú sme vám bližšie predstavovali v tomto článku.
Ponuká výbav štartuje s balíkom CLUB, ktorý zákazníkovi ponúkne 16-palcové disky kolies, manuálnu klimatizáciu ale i 7-palcový displej infotainmentu s podporou zrkadlenia mobilného telefónu.
Zlatý stred tvorí balík CROSS s robustnejším prevedením exteriéru, parkovacou kamerou, väčšími 17-palcovými diskami, LED svietením a automatickou klimatizáciou.
Vrchol ponuky zastrešuje výbavový stupeň SPORT. Volant potiahnutý alcantarou, nárazníky vo farbe karosérie či veľký 7-palcový TFT displej sú pre vrchol ponuky samozrejmosťou. Bonusom sú 18-palcové disky kolies.
Prečítajte si aj: Mild-hybrid – ako funguje?
Pod kapotou všetkých variantov je k dispozícii spoľahlivý agregát FireFly v kombinácii s manuálnou prevodovkou. V druhej časti roka 2022 možno očakávať už spomínanú inováciu pod prednou kapotou.
Pod jarmom elektrifikácie prichádza do ponuky agregátov 1,5-litrový motor s technológiou Mild-Hybrid s označením GSE. Implementácia 48V siete navýši sériový výkon o 3,6 kW, no hlavne prispeje k lepšej reakcii na plynový pedál a nižšej spotrebe. Výhodou tohoto typu hybridizácia je nulová starosť o batérie a samotnú sietť, nakoľko Mild-hybrid netreba vôbec nabíjať.