Stralis X-WAY zvyšuje latku v oblasti prepravných misií v stavebnom priemysle s najvyšším užitočným zaťažením vo svojom segmente. Spojuje to najlepšie z technológií spoločnosti IVECO v oblasti úspory paliva a bezpečnosti s legendárnou terénnou robustnosťou.
Rad vozidiel Stralis X-WAY je do posledného detailu založený na modulárnom koncepte: Počnúc výberom zo širokej ponuky najrôznejších základných konfigurácií vozidla, ktoré je možné prispôsobiť konkrétnym prepravným úlohám, až po širokú ponuku komponentov voliteľnej výbavy, funkcií a nastavení. Výsledkom je vysoká flexibilita.
Vozidlá Stralis X-WAY sú skonštruované na dosahovanie vysokých užitočných zaťažení: Ich podvozky konštrukčne vychádzajú z podvozkov vozidiel radu Trakker, ktoré sa stali synonymom robustnosti. Nízka pohotovostná hmotnosť vozidla – iba 9 ton pre podvozok 8 x 4 vo verzii Super Loader pre domiešavač betónu znamená, že vozidlo má najlepšie užitočné zaťaženie na trhu vo svojej triede. Vozidlo Stralis X-WAY si poradí aj s jazdami mimo ciest vďaka prvkom, ako je nový systém HI-TRACTION, ktorý v prípade potreby zaisťuje hydraulický pohon predných kolies, čím výrazne zlepšuje priechodnosť a rozbeh vozidla v teréne.
Stralis X-WAY posúva hranice, čo sa týka jeho výnimočne nízkej pohotovostnej hmotnosti. Podvozky Stralis X-WAY vo verzii Super Loader (SL), určenej pre domiešavače, poskytujú najlepšie užitočné zaťaženie na trhu vo svojej kategórii: Podvozok Stralis X-WAY 8×4 SL vybavený úsporným 9-litrovým motorom s výkonom až 400 koní má pohotovostnú hmotnosť iba 9 ton, čím umožňuje prepravu najväčšieho množstva betónu po cestách na staveniská a dosiahnutie vysoko ekonomickej prevádzky aj vďaka nižším nákladom na spotrebované palivo.
Podvozky Stralis X-WAY pre vyklápače na mieru: Základom ponuky sú modely optimalizované pre dosiahnutie najväčšej užitočnej hmotnosti a najnižšej spotreby paliva pri jazdení po cestách na kratšie vzdialenosti, s väčšou svetlosťou pod prednou nápravou a s väčším predným nájazdovým uhlom. Podvozky môžu byť vybavené zadnými nápravami s väčšou svetlosťou a tiež zavesením zadných náprav na vzduchových pružinách, ako aj systémom HI-TRACTION. Rôzne usporiadania podvozkov s rôznymi rázvormi, rôzne motory s rôznymi výkonmi a s rôznymi prevodovkami. Na výber sú aj spacie kabíny v rôznych variantoch.
Základom ponuky podvozkov Stralis X-WAY určených pre nakladače kontajnerov sú modely 6×2 a 4×2, ktoré maximalizujú užitočné zaťaženie, majú kompaktné rozmery a výnimočnú manévrovateľnosť. Rozsiahla škála konfigurácií a voliteľnej výbavy umožňuje prispôsobiť podvozky potrebám zákazníkov: Vozidlá môžu mať zlepšenú priechodnosť a trakciu v teréne, alebo môžu byť vhodné na ťahanie prívesov a diaľkovú prepravu kontajnerov.
Na podvozky vozidiel Stralis X-WAY je možné nainštalovať hydraulické žeriavy rôznych veľkostí. Vďaka robustným rámom podvozkov s konštantnou výškou profilu po celej dĺžke rámu, nie je problém žeriav umiestniť ani v mieste zadného previsu. Podľa veľkosti žeriava, požadovanej užitočnej hmotnosti a dĺžky nadstavby sú na výber podvozky s usporiadaním 4×2, 6×2, 8×2, 6×4, 8×4 a s rôznymi rázvormi a s rôznymi dĺžkami rámov podvozkov v mieste zadného previsu.
Ťahače Stralis X-WAY spájajú vysokú prepravnú výkonnosť, úspornú a bezpečnú prevádzku a pohodlie vodiča s robustnosťou podvozkov určených pre stavebníctvo. Ťahače návesov 4×2 aj 6×4 môžu byť vybavené prídavným hydrostatickým pohonom predných kolies HI-TRACTION a tiež nápravami s väčšou svetlosťou na prekonanie „posledného kilometra“ pri jazde na stavenisko
Modulárna koncepcia umožňuje vozidlá Stralis X-WAY optimalizovať pre splnenie rozdielnych požiadaviek, ktoré sú kladené na vozidlá určené na prepravu dreva: Na jednej strane sa jedná o prepravu dreva na dlhšie vzdialenosti v jazdnej súprave s prioritou vysokého prepravného výkonu a čo najnižšej spotreby paliva. Na druhej strane sa jedná o prepravu dreva na kratšie vzdialenosti s prioritou čo najlepšej priechodnosti v teréne a vysokej manévrovateľnosti pri nakládke.
Podvozky Stralis X-WAY sú vďaka ich robustným rámom vhodné na inštalovanie cisternových nadstavieb, vrátane možnosti vyhotovania podľa ADR s typovým schválením (CoC) ako typ AT alebo FL, AT. Okrem toho, vďaka novému sendvičovému PTO s točivým momentom až 2 450 Nm, sú podvozky Stralis X-WAY vhodné na inštalovanie nadstavieb určených na čistenie kanalizácií.
Vozidlá Stralis X-WAY sú v ponuke s kabínami: AD (Active Day) – krátke kabíny s nízkou strechou pre jazdy v mestách alebo na staveniská, AT (Active Time) – spacie kabíny s nízkou alebo s vysokou strechou pre regionálnu dopravu a AS (Active Space) – spacie kabíny s nízkou alebo s vysokou strechou, ktoré boli navrhnuté pre vozidlá Stralis XP určené na diaľkovú dopravu. Kabíny vozidiel Stralis X-WAY poskytujú vodičom príjemné pracovné prostredie pre jazdy na dlhšie aj kratšie vzdialenosti.
Rad vozidiel Stralis X-WAY ponúka maximálnu flexibilitu výberom ťahačov alebo podvozkov s rôznym počtom, usporiadaním a zavesením náprav, s 3 nastaveniami výšky predných nárazníkov, s motormi 3 zdvihových objemov rôznych výkonov, s 3 typovými radmi prevodoviek, s cestnými aj terénnymi homologizáciami a ešte oveľa viac.
Novo prepracované hnacie ústrojenstvo vozidiel Stralis X-WAY zabezpečuje vysoké výkony a zároveň úspornú prevádzku. Jeho účinnosť overil úrad TÜV SÜD, jedna z popredných organizácii poskytujúcich technické služby na svete, ktorá vykonala test spotreby paliva nového vozidla Stralis XP s výsledkom zniženia spotreby paliva o 11,2 % v porovnaní s predchodcami.
Vozidlá Stralis X-WAY sú vybavené motormi FPT Cursor s 3 rôznymi zdvihovými objemami a s 9 rôznymi úrovniami výkonov a točivých momentov, ktoré sú vhodné pre najrôznejšie aplikácie. Motory Cursor dosahujú vysoké litrové výkony, čo prináša výhody, ako napríklad:
Motor FPT | Zdvihový objem (v litroch) | Maximálny výkon koní/kW pri ot./min. |
Maximálny krútiaci moment Nm pri ot./min. |
Technológia znižovania emisií | Emisná norma |
---|---|---|---|---|---|
Cursor 9 (6 valcov) | 8,7 | 310/228 pri 1 675 – 2 200 | 1 300 pri 1 100 – 1 675 | HI-SCR | Euro VI/C |
Cursor 9 (6 valcov) | 8,7 | 330/243 pri 1 655 – 2 200 | 1 400 pri 1 100 – 1 655 | HI-SCR | Euro VI/C |
Cursor 9 (6 valcov) | 8,7 | 360/265 pri 1 530 – 2 200 | 1 650 pri 1 200 – 1 530 | HI-SCR | Euro VI/C |
Cursor 9 (6 valcov) | 8,7 | 400/294 pri 1 655 – 2 200 | 1 700 pri 1 200 – 1 655 | HI-SCR | Euro VI/C |
CURSOR 11 (6 valcov) |
11,1 | 420/309 pri 1 475 – 1 900 | 2 000 pri 870 – 1 475 | HI-SCR | Euro VI/C |
CURSOR 11 (6 valcov) |
11,1 | 460/338 pri 1 500 – 1 900 | 0 2 150 pri 925 – 1 500 | HI-SCR | Euro VI/C |
CURSOR 11 (6 valcov) |
11,1 | 480/353 pri 1 465 – 1 900 | 2 300 pri 970 – 1 465 | HI-SCR | Euro VI/C |
CURSOR 13 (6 valcov |
12,9 | 510/375 pri 1 560 – 1 900 | 2 300 pri 900 – 1 560 | HI-SCR | Euro VI/C |
CURSOR 13 (6 valcov |
12,9 | 570/420 pri 1 605 – 1 900 | 2 500 pri 1 000 – 1 605 | HI-SCR | Euro VI/C |