Aktuálna druhá generácia po facelifte sa oproti roku 2007, kedy Nissan Qashqai spustil segment kompaktných SUV, posunula míľovými krokmi vpred. Facelift vozidlu výrazne prospel, čoho je dôkazom aj predaj tohto vozidla. Za zmienku stoja detaily, ktoré z vozidla spravili doslova auto dravé do mesta.
Predná maska je agresívnejšia a ostrý formát svetiel tomu iba nasvedčuje. Krivky sa preniesli aj na zadnú stranu auta. Tvarované svetlá či už zadné alebo predné pútajú oči všetkých naokolo. Vďaka vsadeniu do karosérie má vozidlo lepšiu aerodynamiku.
Predá kamera sa nachádza pod logom vozidla a jej znečistenie je tak minimálne. Zadná parkovacia kamera je takisto veľmi dobre skrytá a tam sa prach a znečistenie nedostane. Samozrejme, preventívnym pretretím tomu iba pomôžete.
Pri najpredávanejšej výbave N-Connecta máte k dispozícií 18“ hliníkové disky. Komfort je zaručený. Priestrannosť a rozmanitosť si Qashqai necháva aj po nasadnutí. Látkové sedadlá s bočnými lemami Vás dokážu krásne udržať v sedadle aj pri kolmejších zákrutách.
Hlučnosť v kabíne je takmer minimálna, až priam žiadna. Samozrejme, naše cesty sú také aké sú, takže miernym otrasom sa človek nevyhne. Za zmienku určite stojí kožený volant, ktorý je na spodku skosený a veľmi príjemne sa drží v rukách. Nájdete na ňom všetky potrebné ovládania ako hlasitosť rádia, tempomat, obmedzovač rýchlosti a mnoho iného.
Veľkým benefitom vozidla Nissan Qashqai je dispozícia 360° kamery. Tá je prípustná od výbavy N-Connecta. Tento panoramatický kamerový systém veľa automobiliek nemá a preto je práve Qashqai prvou voľbou pri výbere nového vozidla. Ulice miest sú zradné, niekedy nepostačuje ani spätne zrkadlo. Teraz tu máte štyri kamery. Šuchnutie obrubníka sa znova znížilo.
Qashqai má takisto veľa úložného priestoru. Do dverí bez problémov dáte 1,5-litrovú fľašu, prípadne dva nápoje viete dať do stredového panelu. Kufrový priestor má 430 litrov.
Pod kapotou sa nachádza 1,3-litrový motor vo výkonnostných verziách 103 kW / 140 koní a 117 kw / 160 koní. Prvá výkonnostná verzia je spriahnutá so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a druhá, silnejšia verzia disponuje 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Motor je tichý, odhlučnený a každého, koho zaujíma spotreba, má sa na čo tešiť.
Priemerná spotreba pri manuálnej prevodovke môže byť až o liter nižšia, ako píše výrobca. S kľudným svedomím sa teda môžete dostať pod 7,1 litra, ako je uvedené v brožúre.
Tá je zrejme najzákladnejším ukazovateľom. Aktuálny Qashqai s manuálnou prevodovkou začína na sume 17.990 €. Tým pádom je Qashqai jedným z najlacnejších SUV na Slovenskom trhu.