Emisné predpisy – jeden z hlavných dôvodov, prečo Nissan Z nebude dostupný v Európe a prečo Nissan GT-R čoskoro ukončí výrobou bez zatiaľ známeho nástupcu. Na obzore je nádej na nástupcu GT-R a všetci sa budeme spoliehať na schopnosti automobilky Nissan zdokonaliť svoje polovodičové batérie.
Nissan nedávno oznámil, že uvedie na trh celkovo 23 nových elektrifikovaných vozidiel, 15 z nich budú čisté elektromobily. Spoločnosť zatiaľ uviedla na trh päť z nich a predstavila množstvo konceptov, ako je pickup Surf-Out a športové auto Max-Out.
Rovnako ako Nissan GT-R a Nissan Z, aj vozidlá ako Nissan Patrol patria medzi obľúbené. Nie vždy je ale možné sprístupniť tieto autá na všetkých trhoch, kvôli emisným predpisom. Bailly navrhol, že keď Nissan zdokonalí svoju technológiu polovodičových batérií, otvorí sa tým brána možnosti, aby sa tieto modely vďaka elektrifikácii dostali do celého sveta.
Pevné batérie sa môžu nabíjať rýchlejšie a ponúkajú väčšiu kapacitu. Dokonca zašiel tak ďaleko, že povedal, že spoločnosť hovorí o potenciálnom prevzatí elektrického Nissanu GT-R novej generácie.
Nevýhodou je, že keď sa Nissan GT-R súčasnej generácie vyradí z výroby, môže chvíľu trvať, kým sa opäť dostane na výrobnú linku. Mainstreamové modely musia byť na prvom mieste, pretože to dáva zmysel z obchodnej stránky veci, najmä z hľadiska ziskovosti. „Rád by som mal EV športové auto, ale musíme to zorganizovať. Nie sme pripravení oznámiť poradie, ale je jasne na stole.“
Zatiaľ čo Nissan môže v blízkej budúcnosti uviesť na trh niekoľko nových bežných elektrických vozidiel, autá ako GT-R EV alebo iné elektrické športové vozidlá nebudú na zozname priorít príliš vysoko.
Prečítajte si tiež: Nissan predstavil prototyp pre výrobu polovodičových batérií
Našťastie máme predstavu o tom, kedy môžeme očakávať, že Nissan uvedie svoje nové polovodičové batérie do výroby a taktiež, kedy by mohli prísť elektromobily orientované na nadšencov. Nissan je už dosť ďaleko pokiaľ ide o výskum, a jeho prvá pilotná továreň na polovodičové batérie by mala začať fungovať v roku 2024.
Očakávame, že samotná technológia bude pripravená na široké použitie už v roku 2026. To znamená prvú výrobu áut, ktoré dostanú polovodičové batérie Nissan. Tie by sa mali dostať na cesty do roku 2028. Pôjde samozrejme o bežné vozidlá, takže elektrické športové auto by mohlo prísť pred prelomom desaťročia, ak budeme mať šťastie. A to znamená, že nástupca GT-R je v nedohľadne na minimálne 5-6 rokov.
Samozrejme, Nissan bude aj naďalej oddaný svojmu cieľu – menším a cenovo dostupnejším autám. V Európe majú pre značku význam kompaktné autá a s elektromobilmi. Spoločnosť tak bude schopná prilákať mladšie generácie. Napríklad Nissan Micra sa presunie na platformu CMF-BEV a skončí ako kompaktný elektrický crossover. Stačí si všimnúť, že crossovery a SUV si získavajú na popularite. Nissan sa tomu veľmi rád prispôsobí, keď uvedie na trh svoju technológiu polovodičových batérií.