Spoločnosť Nissan minulý týždeň predstavila svoje prototypové výrobné zariadenie pre laminované polovodičové batériové články, ktoré chce uviesť na trh v roku 2028. Cieľom tohto prototypového zariadenia v rámci výskumného centra Nissan, v prefektúre Kanagawa, je ďalej podporovať vývoj pre všetky polovodičové batérie.
Vo fiškálnom roku 2024 plánuje založiť pilotnú výrobnú linku vo svojom závode v Yokohame. Materiál, dizajn a výrobné procesy pre výrobu prototypov sa budú konštruovať na linke, ktorá sa má študovať v zariadení na výrobu prototypov. Nissan verí, že polovodičové batérie možno vo fiškálnom roku 2028 znížiť na 75 USD za kWh. Neskôr by zníženie mohlo byť možné až na 65 USD za kWh. Čím sa elektromobily dostanú na rovnakú úroveň nákladov ako vozidlá poháňané benzínom.
Očakáva sa, že polovodičové batérie budú technológiou, ktorá zmení hru, na urýchlenie popularity elektrických vozidiel. Majú približne dvojnásobnú energetickú hustotu ako bežné lítium-iónové batérie. Výrazne kratší je aj čas nabíjania vďaka vynikajúcemu výkonu – nabíjania/vybíjania a nižšie náklady vďaka možnosti použitia lacnejších materiálov.
Vďaka týmto výhodám spoločnosť Nissan očakáva použitie polovodičovej batérie v širokej škále segmentov vozidiel. Ráta sa aj s pickupmi, vďaka čomu budú jej elektromobily konkurencieschopnejšie.
Prečítajte si tiež: Nissan Charge EV – európska sieť rýchlonabíjačiek IONITY
Kunio Nakaguro, výkonný viceprezident zodpovedný za výskum a vývoj, povedal: „Nissan je lídrom v technológii elektrifikácie, prostredníctvom širokého spektra výskumných a vývojových aktivít. Od výskumu materiálov batérií na molekulárnej úrovni, až po vývoj bezpečných a vysokovýkonných elektromobilov. Naše iniciatívy dokonca zahŕňajú rozvoj mesta s využitím elektrických vozidiel ako akumulátorov.”