Pozeráme sa v podstate na mestské auto, ktoré mieri do rady SUV, ale je vhodné aj mimo mesto. Manévrovateľnosť na ceste je vďaka menším rozmerom viac ako dobrá. Je však zrejmé, že obľúbeným terénom Pandy nie sú okreskové cesty, ale mestské uličky. Tam zapadá takmer dokonale. Viditeľnosť ponúka výbornú a rovnako tak aj polomer otáčania.
Vodič má veľmi dobrý rozhľad, radiaca páka sa nachádza tak akurát po ruke a volant je výborne výškovo nastaviteľný, avšak hĺbkové nastavenie tu absentuje.
Fiat Panda City Cross 2022 je o 5 centimetrov vyššia ako jej tradičná mestská verzia. S čiernymi plastovými ochrannými krytmi a podbehmi kolies pôsobí robustnejšie. Prednú masku obzvláštňujú aj veľké hmlové svetlomety, ktoré majú hranatý tvar so zaoblenými rohmi.
Prečítajte si aj: Fiat Panda Sport – Top 5 vecí, ktoré vás zaujmú
Tento hranatý vzhľad je tiež charakteristickým znakom tejto generácie pánd a dodáva jej atraktívny, jednoduchý a veselý vzhľad. LED denné svetlomety sú umiestnené vyššie nad prednou maskou. K dispozícii je tiež množstvo personalizácií vzhľadu, bočné blatníky s označením Cross, 15-palcové oceľové disky kolies, strieborné strešné lyžiny alebo zrkadlá vo farbe karosérie.
Pohodlnosť všetkých piatich sedadiel je rovnako dobrá ako vzadu, tak aj vpredu, aj napriek menším rozmerom. Na dĺžku má Fiat Panda 3,66 m, na šírku 1,66 m a 1,66 m má aj na výšku. Dvojfarebné sedadlá majú čalúnenie z ekologickej látky, ktorá pozostáva z najmenej 37% recyklovaných plastov získaných z mora alebo súše. Prešívané sú hnedým prešívaním bočných švov a nepovšimnuté nezostanú ani zvýraznené detaily z umelej kože a logom cross.
Objem batožinového priestoru 225 litrov a až 870 litrov pri sklopení zadných sedadiel je u Pandy samozrejmosťou.
Pod kapotou Fiat Panda City Cross 2022 je miesto pre hybridný 3-valcový benzínový motor, 1.0 Firefly, so 70 konskými silami, kombinovaný s 12V alternátorom. Ponúka oveľa komfortnejšiu a ekologickejšiu prevádzku: zníženie emisií CO2 až o 30%.
Štartovací alternátor rekuperuje energiu pri brzdení a spomaľovaní a ukladá ju do 11 Ah lítiovej batérie umiestnenej pod sedadlom vodiča. Energiu používa na reštartovanie a údržbu spaľovacieho motora. Pri akcelerácii poskytuje maximálny výkon 3,6 kW. Stav nabitia batérie sa trvalo zobrazuje na prístrojovej doske a počas nabíjacej fázy sa zobrazuje úroveň nabitia batérie.
U Pandy City Cross si môžete tiež vychutnať pohon všetkých kolies, a to v kombinácii so zážihovým motorom 0.9 TwinAir 4X4 s výkonom 85 koní. Táto výkonná a účinná verzia je pripravená pre maximálne odvážny zážitok z jazdy. Technológia pohonu 4×4 poskytuje priľnavosť a trakciu na akomkoľvek druhu vozovky.
Motor / palivo | 3-valcový, 1.0 Firefly / Benzín |
---|---|
Výkon | 70 konských síl |
Krútiaci moment | 102 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 14,5 s |
Maximálna rýchlosť | 164 km/h |
Spotreba podľa výrobcu | 5,6 l / 100 km |
Celková dĺžka | 3686 mm |
Celková šírka | 1662 mm |
Celková výška | 1635 mm |
Rázvor náprav | 2300 mmm |
Objem batožinového priestoru | 225 l |
Pri sklopených zadných sedadlách | 870 l |
Cena od | 12 300 eur |