Nový Abarth 500e, ako prvý model značky na elektrický pohon. Áno, aj športové značky ako Abarth prechádzajú evolúciou a technologickým vývojom. Toto je elektrický škorpión, ktorý prekvapivo neprináša viac výkonu než aktuálny vrchol ponuky Abarth, Model 695.
Nový elektrický Abarth 500e je postavený na platforme najnovšej generácie Fiat 500e, teda dostáva rovnakú batériu s kapacitou 42 kWh s maximálnym nabíjacím príkonom až 85 kW. Abarth 500e však dostal výkonnostný update. Poháňa ho elektromotor s výkonom až 114 kW teda 155 konských síl. Nový Abarth 500e tiež disponuje krútiacim momentom 235 Nm.
Všetky tieto atribúty robia z novinky najsvižnejší model ponuky i keď jeho výkon je o čosi nižší, než ten vo verzii 695. Pružné zrýchlenie elektrického Abarthu je v mestskom prostredí lepšie o 50 % a na okresných cestách o 20 %.
Interiérové spracovanie novinky je na vysokej úrovni a rozloženie ovládacích prvkov je totožné ako v klasickom Fiat 500. V kabíne však pribudli špecifické športové prvky ako hliníkové pedále, troj-ramenný volant s brúsenou kožou, športové sedadlá z rovnakého materiálu a špecifická palubná doska.
Elektrický Abarth 500e prináša nové možnosti jazdy. Počas jazdy má vodič k dispozícii trojicu úplne nových režimov:
Začiatky zakladateľa spoločnosti Abarth, Carla Abartha spočívali v úprave výfukových systémov pre vtedajšie modely značky Fiat. S príchodom elektromobility prišla aj jedna z inžinierskych výziev, ktorou je zvuk motora.
Prečítajte si aj: Fiat 500e 3+1: Rolls Royce do každej rodiny
V Abarthe mysleli na dedičstvo značky a najnovší elektrický variant dostáva zvukový generátor simulujúci zvuk spaľovacieho motora. Vo výsledku sa soundgenerátor dá kedykoľvek vypnúť a zapnúť tak, aby vodič vedel cestovať v komforte, tichu a zároveň mal ten pravý pôžitok zo športovej jazdy.
Nový Abarth prichádza na trh v uvádzacej edícii Scorpionissima, ktorá kombinuje štýl a výkon elektromobilu so zvukom spaľovacieho motora. Táto edícia bude limitovaná na 1949 kusov a ponúkne špecifický dizajn s výrobným číslom vozidla. Elektrický škorpión takto pretvára elektrickú energiu na emócie, pokrokovú technológiu na adrenalín a udržateľnosť na výkon.
Pozitívnou správou je, že z portfólia nevypadli verzie so spaľovacím motorom. K dispozícii stále ostávajú Abarth 595 a Abarth 695 s jednotkou T-JET, samosvorným diferenciálom, výfukmi Record Monza a manuálnou prevodovkou.
Abarth 595 | Abarth 500e | Abarth 695 | |
---|---|---|---|
Výkon motora (Ps) | 165 | 155 | 185 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 230 | 235 | 240 |
Prevodovka | 5MT/5AT | bezstupňová | 5MT/5AT |
Pohon | benzín | elektro | benzín |